ماشین استارت میخوره روشن نمیشه

ماشین استارت میخوره روشن نمیشه ؛ اگر شما هم با این مشکل روبرو شده اید ، بهتر است همراه با ما به بررسی دلایل آن بپردازیم.

پرسنل مجرب ما در کمترین زمان کنار شما خواهد بود
تعمیرات همراه با گارانتی
همین حالا تماس بگیرید….

شاید اغلب خودروداران با این مشکل مواجه شده باشند. گاهی علت بروز این مشکل ، نقص فنی خودرو نیست. اما در مواقعی نقص فنی خودرو سبب مواجهه با این مشکل می شود. در چنین حالتی باید به سرویس و یا تعمیر خودرو اقدام نمود.

اگر احساس می کنید خودروی شما به سرویس و تعمیر نیاز دارد ، حتماً لازم نیست که به مکانیکی مراجعه کنید. در این شرایط می توانید با امداد خودرو تماس حاصل نموده تا از خدمات سرویس و تعمیر خودرو در محل برخوردار شوید. بدین ترتیب برای رفع مشکل خودروی خود به دردسر نخواهید افتاد و به آسانی و با کمترین هزینه ، سرویس و تعمیرات خودروی خود را انجام می دهید.

چرا ماشین استارت میخوره روشن نمیشه ؟

مهمترین دلیل بروز این مشکل موارد زیر می باشد :

 

ماشین استارت میخوره روشن نمیشه

 

 

وجود اشکال در سیستم سوخت رسانی ، علت روشن نشدن خودرو

سوخت باید به داخل سیلندر وارد شود تا فرآیند سوخت به درستی انجام شود. حال اگر در این سیستم ، اشکالی وجود داشته باشد ، ماشین روشن نمی شود. خرابی منیفولد ورود هوا و یا انژکتور سبب بروز این مشکل می شود. در بررسی علت روشن نشدن خودرو باید فیلتر بنزین را چک نموده تا دچار انسداد نباشد. اگر تمامی موارد درست باشد یعنی علت روشن نشدن خودرو ، چیز دیگری است.

خرابی سوئیچ ، دلیل روشن نشدن خودرو

اگر سوئیچ خراب باشد ، کد به ایموبیلایزر ارسال نمی شود. معیوب بودن اینرسی یا سوئیچ قطع کننده ، سوختگی رله و اتصالات آن مانع از روشن شدن خودرو می شوند. پس اگر ماشین استارت میخوره روشن نمیشه ، باید به این موارد شک کنید. با دیاگ خودرو می توان متوجه شد که ایرادات خودرو چیست و کدام قطعه نیاز به بررسی دارد.

خرابی یاتاقان خودرو ، علت روشن نشدن خودرو

اگر یاتاقان و قطعات محرک خودرو با مشکل مواجه شوند ، ممکن است مشکل روشن نشدن خودرو را به دنبال داشته باشند. بعید است که شما بتوانید متوجه شوید که خرابی کدام قطعه مانع از روشن نشدن خودرو شده است. لذا بهتر است خودروی خود را به یک مکانیک نشان دهید.

اختلال در سیستم برقی ، دلیل روشن نشدن خودرو

خودرو از سنسورهای مختلفی برخوردار است که سوختن هر یک موجب ارسال  نادرست پالس ها به کامپیوتر می شود. در این شرایط موتور عملاً از کار افتاده و خودرو روشن نمی شود. سوختن سنسورها ، یکی از محتمل ترین دلایلی است که در زمان استارت خوردن و روشن نشدن خودرو باید درنظر گرفت.

خرابی شمع و کویل ( چرا ماشین استارت میخوره روشن نمیشه ؟ )

اگر شمع و کویل خراب باشند ، احتراق خودرو به لحاظ زمانی و ولتاژی دچار مشکل می شود.  لذا خودرو روشن نمی شود. اگر استارت ماشین ضعیف است ، احتمال خرابی شمع ها بسیار زیاد است. بنابراین خودروی خود را در اولین فرصت به مکانیک نشان دهید تا با مشکل روشن نشدن خودرو در شرایط غیر منتظره مواجه نشوید. کار نکردن شمع ها ممکن است به دلیل عدم برق رسانی به ماشین باشد که باید به چک کردن سیستم برق خودرو اقدام نمود تا از این موضوع اطمینان حاصل کرد.

بی کیفیت بودن روغن موتور ، دلیل روشن نشدن خودرو

برخی از خودرو داران به دلیل صرفه جویی در هزینه ها از روغن موتور ارزان قیمت استفاده می کنند. روغن های ارزان قیمت ، کاملاً بی کیفیت هستند. استفاده از روغن موتور بی کیفیت مشکلات زیادی بوجود می آورد که یکی از آنها روشن نشدن خودرو پس از استارت زدن است. اگر تاکنون از روغن موتورهای بی کیفیت استفاده می کردید ، از این پس از انجام این کار خودداری نموده و روغن موتورهای اصل و مرغوب را خریداری کنید.

پارگی تسمه تایم ، ( ماشین استارت میخوره روشن نمیشه )

زمانی که تسمه تایم پاره می شود ، ماشین با وجود استارت خوردن با مشکل در روشن شدن مواجه است. در این حالت موتور به آسانی به چرخش درآمده ولی چرخش سوپاپ رخ نمی دهد. در این شرایط ممکن است صدای لوازم و قطعات فلزی خودرو به گوش برسد. با تعویض به موقع تسمه تایم ، از پارگی آن جلوگیری کنید.

سوختن واشر سرسیلندر ، علت روشن نشدن خودرو

سرسیلندر موجب عایق بندی سیلندر و پیشگیری از خروج گازها از سیلندر می شود. این قطعه موجب تزریق موقتی بنزین به داخل سیلندر و پاکسازی بخش احتراق از دود می شود. حال اگر واشر سر سیلندر سوخته یا خراب باشد ، آب زیادی به بخش احتراق خودرو وارد شده و مانع از روشن شدن خودرو می شود. با بررسی موارد فوق می توان متوجه شد که چرا ماشین استارت میخوره روشن نمیشه.

دلایل بد روشن شدن خودرو در هنگام صبح چیست ؟

عملکرد نادرست پمپ بنزین ، کافی نبودن سوخت ، کثیفی فیلتر ، وجود اشکال در سیستم پاشش بنزین ، خرابی سنسور موقعیت میل سوپاپ و … از دلایل سخت روشن شدن خودرو در هنگام صبح است. اغلب خودروداران بیشتر در فصول سرد با این مشکل روبرو می شوند. بهتر است این مشکل را در اولین فرصت عیب یابی نمود تا با مشکل روشن نشدن خودرو به طور کلی مواجه نشد. با سرویس های دوره ای خودرو می توان از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری نمود.

حالا که خودرو روشن نمی شود ، چیکار کنیم ؟

 

 

ماشین استارت میخوره روشن نمیشه

 

حال که ماشین استارت میخوره روشن نمیشه ، چه باید کنیم ؟ ممکن است در زمان و مکانی با این مشکل مواجه شوید که امکان مراجعه به مکانیکی را نداشته باشید. امدادخودرو می تواند چاره ساز مشکل شما باشد. خدمات مختلفی از سوی امداد خودرو ارائه شده که یکی از آنها سرویس و تعمیرات خودرو است. هر زمانی که با مشکل روشن نشدن خودروی خود مواجه شدید ، می توانید با شماره های امدادجان تماس حاصل کنید. تکنسین های ما در سریعترین زمان می توانند ایرادات خودروی شما را تشخیص داده و اقدامات لازم را انجام دهند.

تعویض واشر سرسیلندر ، تعویض باتری، تعمیرات دینام ، تعویض تسمه تایم ، تعویض روغن موتور ، تعویض شمع ، تعویض کویل ، تعمیرات سیستم برق ، تعمیر سیستم سوخت و … از خدماتی است که در صورت نیاز ارائه می شود. مشکل ماشین استارت میخوره روشن نمیشه ، حل خواهد شد.

ماشین استارت میخوره روشن نمیشه چه باید کرد؟

زمانی که ماشین استارت میخوره روشن نمیشه میتواند دلایل مختلفی داشته باشد که کامل به آن پرداخته ایم با ما همراه باشید.

بررسی دلایل ماشین استارت میخوره روشن نمیشه؟

ما به طور کامل دلایل ماشین استارت میخوره روشن نمیشه را بررسی نموده ایم با ما همراه باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالا بروید
همین حالا تماس فوری بگیرید