علت کم شدن قدرت خودرو در سربالایی

کم شدن قدرت خودرو در سربالایی ، مشکلی است که گاهی برخی از خودروها با آن مواجه می شوند. دلایل بروز این مشکل را بررسی می کنیم.

اگر شما هم احساس می کنید که خودروی شما در سر بالایی کم می آورد و به اصطلاح جان ندارد ، موارد زیر را بررسی کنید.

پرسنل مجرب ما در کمترین زمان کنار شما خواهد بود
تعمیرات همراه با گارانتی
همین حالا تماس بگیرید….

شل شدن سیم گاز

اگر سیم گاز شل باشد ، هوا به سیلندر به خوبی وارد نمی شود. در این حالت ممکن است موتور دچار مشکل شود. برای اینکه با مشکل کم شدن قدرت خودرو در سربالایی مواجه نشوید ، هر از گاهی سیم گاز خودرو را تست کنید و در صورت وجود مشکل آن را اصلاح کنید.

فرسودگی فیلتر هوا

دلیل جان نداشتن خودرو در سربالایی ممکن است کثیفی فیلتر هوا باشد. کثیفی یا فرسودگی فیلتر سبب می شود که گرد و غبار و آلایندگی به موتور وارد شده و رسوب کند و موجب خرابی موتور می شود. فیلتر هوا را در زمان مناسب عوض می کنید.

کویل های جرقه زنی

یکی از دلایل کم شدن قدرت خودرو در سربالایی ، کویل های جرقه زنی می باشد. این کویل ها ، ولتاژ پایین را به ولتاژ بالا تبدیل می نمایند. سیم های جرقه زن و سیم پیچ ها به تدریج کهنه شده و به سرعت می سوزند. کهنگی سیم پیج ها ممکن است موجب آتش سوزی ناقص شود.

خرابی سوپاپ ها

اگر خودروی شما در سر بالایی کم می آورد ، حتماً نگاهی به سوپاپ ها بیاندازید. اختلال در پیستون یا سوپاپ منجر به ورود سوخت و هوا از راه منافذ پایین به سیلندر می شود. این مسئله سبب می شود که جرقه موتور به حالت نرمال انجام نشود. به منظور شکل گیری جرقه موردانتظار باید سوپاپ ها عیب یابی و تعمیر شوند تا ماشین در زمان عبور از سربالایی با مشکل شتاب نداشتن مواجه نشوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تعمیرکار خودرو با ما همراه باشید .

شرایط محیطی ، از دلایل کم شدن قدرت خودرو در سربالایی

اگر هوا گرم باشد ، دمای هوای ورودی ماشین بسیار بالا می رود. قطعاً در این شرایطی سرنشین سریعاً فن یا کولر را روشن می کند. زمانی که فن یا کولر روشن باشد ، فشار زیادی به موتور وارد می شود. به دنبال این اتفاق ، قدرت خودرو کم شده و در عبور از سراشیبی کم می آورد. اگر پیش از رسیدن به سربالایی ، کولر را خاموش کنید در شرایط بهتری می توانید از سراشیبی عبور کنید.

فشرده سازی سیلندر کم

در صورتی که از قدرت موتور اطمینان دارید و در سلامت سایر قطعات موتور شک ندارید ، در بالا رفتن از سراشیبی دچار مشکل هستید. در این حالت باید تراکم سیلندرهای ماشین را بهبود دهید. بالا رفتن تراکم منجر به بهبود قدرت ماشین در زمان عبور از سربالایی می شود.

نقص شمع های خودرو ، از دلایل کم شدن قدرت خودرو در سربالایی

خودروداران به خوبی می دانند که شمع خودرو بایستی هرازگاهی عوض شود. چرا که این قطعه زود خراب می شود. شمع باید جرقه لازم در سیستم موتور را درست کند. خرابی و فرسودگی شمع موجب می شود که موتور به درستی کار نکند. در این شرایط ، احتراق به درستی در سیستم موتور صورت نگرفته و برق تولید نمی شود. در نتیجه ، قدرت خودرو در سربالایی کم می شود.

نشت خلاء

چنانچه نشتی به خوبی انجام نشود ، خودرو در عملکرد خود دچار مشکل می شود و هوا در اندازه نامناسبی به منیفولد وارد می شود. یکی از دلایل کم شدن قدرت خودرو در سربالایی ، نشت خلاء می باشد. اگر می خواهید اطمینان حاصل کنید نشت خلاء به درستی صورت می گیرد ، یک تست دود انجام دهید. امداد خودروهای امروزی ، تمامی سرویس ها و خدمات تعمیراتی خودرو را در محل ارائه می دهند. بدین ترتیب نمی خواهید برای تعمیرات خودروی خود به تعمیرگاه بروید. در هر جا که هستید یک تماس با ما بگیرید و درخواست حضور مکانیک های سیار را کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شماره امداد خودرو با ما همراه باشید .

گرفتگی اگزوز خودرو

اشکال در مبدل کاتالیزوری و صدا خفه کن موجب می شود که موتور به درستی کار نکند. اگر مبدل ها مسدود باشند ، کم شدن قدرت خودرو در سربالایی حتمی است. انسداد مبدل موجب محبوس شدن آلودگی ها در محفظه موتور شده و موتور را دچار مشکل می کند.

گرفتگی فیلترها صد درصد در کاهش شتاب خودرو در سربالایی تأثیر دارد. اگر لوله های خودرو را چک کنید و در صورت انسداد به رفع انسداد اقدام کنید ، مشکل کاهش شتاب در سربالایی ایجاد نمی شود. اگر در مسیرهای صاف حرکت کنید ، متوجه این مشکل نمی شوید. پاک کردن اگزوز در رفع انسداد اگزوز مؤثر بوده و هوای محبوس شده داخل آن را بیرون می کند. اگر مشکل اگزوز با پاک کردن حل نشود باید این قطعه را تعویض کنید. اگر به رفع مشکل اگزوز بی تفاوت باشید ممکن است با مشکل حریق مواجه شوید. بنابراین با درنظر گرفتن پیامدهای گرفتگی اگزوز ، سریعاً مشکل موجود در سیستم اگزوز را رفع کنید.

خرابی فیلتر سوخت ، از دلایل کم شدن قدرت خودرو در سربالایی

اگر خودرو در سربالایی شتاب نمی گیرد ، ممکن است فیلتر سوخت آن معیوب باشد. در واقع نامرغوب بودن و کثیفی فیلتر موجب شتاب نگرفتن خودرو در سربالایی می شود. چرا که در این حالت ناخالصی سوخت به موتور ورود کرده و عملکرد خودرو را دچار مشکل می کند. برای پیشگیری از بروز این مشکل بایستی هراز گاهی فیلتر سوخت را چک کرده و در صورت خرابی ، آن را عوض کنید.

در صورتی که به چک کردن فیلترها بی تفاوت باشید ، با مشکل انباشته شدن رسوبات در مخزن سوخت روبرو می شوید. در این حالت جریان سوخت به درستی برقرار نشده و خودرو در حین بالا رفتن از سربالایی دچار مشکل می شود.

نتیجه گیری

کم شدن قدرت خودرو در سربالایی ، دلایل مختلفی دارد که به مهمترین آنها اشاره نمودیم. اگر فکر می کنید که شما می توانید این مشکل را حل کنید ، سخت در اشتباه هستید. چرا که تشخیص علت کم آوردن ماشین در سربالایی ، برای یک راننده یا دارنده خودرو سخت است. مگر اینکه فرد از رانندگان باتجربه باشد و به خوبی بتواند دلیل بروز مشکل را تشخیص دهد. مکانیک های امدادجان این مشکل را حل می کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالا بروید
همین حالا تماس فوری بگیرید