بهترین روغن برای سیتروئن زانتیا

بهترین روغن برای سیتروئن زانتیا را معرفی می کنیم تا در انتخاب روغن موتور مناسب خودروی خود دچار تردید نباشید و بهترین مورد را انتخاب کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تعویض روغن سیار
با ما همراه باشید .

سیتروئن ، از کمپانی هایی است که تولیدات مطرحی دارد که برخی از آنها در ایران بسیار محبوب هستند. سیتروئن زانتیا در سال 1992 شروع به فعالیت نمود. خودروهای زانتیا بسیار قدرتمند هستند تا جاییکه این خودروها تا اواسط دهه 80 شمسی ، کمتر رقیبی داشتند.

از آن سال به بعد ، مدل های مختلفی از این خودرو به بازار ارائه شدند. خودروهای زانتیا علاوه بر مشخصات فنی بسیار خوب از ظاهری جذاب و زیبا برخوردار هستند. همین مسئله سبب شده است که شمار زیادی از افراد به خرید این خودروها علاقمند باشند.

یکی از دغدغه های این خودروداران ، انتخاب بهترین روغن برای سیتروئن زانتیا است.  از مزایای خودروهای زانتیا سیتروئن می توان به طراحی زیبا ، موتورهای بسیار قدرتمند ، کیفیت فنی بالا ، هندلینگ عالی ، ترمز بسیار خوب ، فضای داخلی جادار ، امکان تنظیم ارتفاع ، راندمان بسیار خوب ، رانندگی بسیار خوب در مسیر ناهموار و … اشاره نمود.

این خودرو دارای نقاط ضعف هایی است که مهمترین آنها به نظر کارشناسان و خودروداران شامل کمیاب بودن قطعات و لوازم یدکی های آنها در ایران ، بالا بودن هزینه تعمیرات ، طراحی قدیمی ، ایمنی نسبتاً پایین و … است. در این مقاله قصد داشته که به معرفی بهترین روغن موتورها برای این خودروها بپردازیم.

اگر می خواهید به آسان ترین شکل ممکن به تعویض روغن موتور خودروی خود با استفاده از بهترین روغن برای سیتروئن زانتیا اقدام کنید ، با امداد خودروها تماس بگیرید. چرا که امدادخودروها به تازگی ارائه دهنده خدمات تعویض روغن در محل می باشند.

نقش روغن موتور خودرو در عملکرد موتور خودرو

اگر روغن داخل موتور وجود نداشته باشد ، قطعات و اجزای موتور با یکدیگر دچار سایش شده و اصطکاک زیادی میان آنها ایجاد می شود. با ریختن روغن داخل موتور ، لایه ای نازک از روغن بر روی اجزای موتور قرار می گیرد که مانع از برخورد و ساییدگی قطعات می شود. در واقع یک لغزش میان اجزاء ایجاد می شود که موجب بهبود راندمان ، افزایش قدرت موتور و بهبود عملکرد آن می گردد.

نقش مهم روغن ، روان کنندگی می باشد. با استفاده از بهترین روغن برای سیتروئن زانتیا ، موجب عملکرد بهتر موتور آن خواهید شد. طراحی موتورها به شکلی است که در سیکل کاری موتور ، روغن از قسمت های داغ یا بخش احتراق موتور دور مانده و بدین ترتیب روغن نمی سوزد.

روغن موتورها در کیفیت مختلفی وجود دارند. روغن موتورها در درجه ویسکوزیته و استانداردها با یکدیگر متفاوت هستند. در زمان خرید روغن موتور نباید از توجه به استاندارد API ، استاندارد SAE و … غافل بود. استفاده از یک روغن موتور بی کیفیت ، اصلاً مزیتی برای خودرو به همراه نخواهد داشت.

پس از انتخاب بهترین روغن برای سیتروئن زانتیا ، باید به تعویض به موقع روغن موتور توجه داشته باشید. روغن موتوری که سیاه شده باشد و کیفیت خود را از دست داده باشد ، دیگر کارایی نداشته و باید تعویض شود. بنابراین در زمان مناسب به انجام این کار اقدام کنید.

روغن موتور C3

روغن موتور این خودرو باید هر 6000 کیلومتر ، عوض شود. روغن موتوری برای این خودرو مناسب است که دارای گرانروی 5w30 باشد. حجم روغن موتور موردنیاز برای این خودرو ، 4.3 لیتر است. توجه داشته باشید که سطح کیفی این روغن موتور باید API SN باشد. در سرویس های دوره ای از این خودرو حتماً بایستی به تعویض فیلتر روغن این خودرو اقدام نمود.

بهترین روغن برای سیتروئن زانتیا مدل C3  شامل روغن موتور فلومکس 5W30 با سطح کیفی SN با حجم 5 لیتر ، روغن موتور لوبریفنت 5W30 با سطح کیفی SN با حجم 5 لیتر ، روغن موتور پروفیکار مدل Evolution XT با سطح کیفی SN با حجم 5 لیتر ، روغن موتور بوش 5W30 با سطح کیفی SN و حجم 5 لیتر ، روغن موتور پروتک با سطح کیفی SN با حجم 5 لیتر ، روغن موتور ایرانول سوپر رونیا 5W30 با سطح کیفی SN با حجم 5 لیتر ، روغن موتور لیکومولی 5W30 با سطح کیفی SN با حجم 5 لیتر ، روغن موتور مگلوب گلدن 5W30 با سطح کیفی SN با حجم 5 لیتر و … می باشند.

روغن موتور C5 (بهترین روغن برای سیتروئن زانتیا)

یکی دیگر از خودروهای محبوب سیتروئن زانتیا ، C5 می باشد. روغن موتور مناسب این خودرو باید دارای گرانروی 10W40 در هوای گرم و گرانروی 5W30 در هوای سرد باشد. این خودرو نیاز به 4.5 لیتر روغن دارد. دقت داشته باشید که روغن موتور این خودرو باید دارای سطح کیفی SL یا SM یا SN باشد. در سرویس های دوره ای باید فیلتر روغن را نیز عوض کرد. معمولاً هر 17000 کیلومتر به تعویض روغن موتور این خودرو اقدام می شود.

روغن موتور الف مدل EVOLUTION 900 FT 5W40  چهار لیتری ، روغن موتور کاسترول MAGNATEC 10W40 e4l ، روغن موتور الف EVOLUTION 700 ST 10W40  چهار لیتری ، روغن موتور توتال مدل QUARTZ 9000 FUTURE NFC 5W30 پنج لیتری ، روغن موتور توتال QUARTZ 7000 10W40  پنج  و … از جمله بهترین روغن برای این خودرو  می باشند.

قیمت بهترین روغن برای سیتروئن زانتیا

روغن موتورهای مختلفی در بازار وجود دارند که برخی از آنها فیک و تقلبی هستند. اگر ملاحضه کردید که قیمت برخی از روغن موتورها ، بسیار پایین است ، به کیفیت آنها شک کنید و بدانید که ممکن است این روغن موتورها فیک و تقلبی باشند.

قیمت روغن موتور اصل با توجه به سطح کیفی ، حجم ، میزان گرانروی و … متفاوت است. شما باید بهترین روغن موتور را برای خودروی خود انتخاب کنید و به دلیل ارزانی ، به سراغ روغن موتورهای بی کیفیت نروید.

اگر تعویض روغن موتور خودروی خود را با بهترین روغن برای سیتروئن زانتیا انجام دهید ، به سلامت موتور خودروی خود کمک خواهید کرد. امدادخودروهای معتبر و تعویض روغنی های خوب با نرخ مناسبی که برگرفته از نرخ های مصوب از سوی اتحادیه است ، تعویض روغن موتور خودروی شما را انجام می دهند. بنابراین تعویض روغن موتور خودروی خود را توسط آنها انجام دهید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالا بروید