تعویض روغن سیار

تعویض روغن سیار ، یکی از برترین خدماتی است که با هدف رفاه حال خودروداران محترم و گرامی از سوی امدادخودروها عرضه می شود.

پرسنل مجرب ما در کمترین زمان کنار شما خواهد بود
تعمیرات همراه با گارانتی
همین حالا تماس بگیرید….

یکی از نیازهای هر خودرویی ، تعویض روغن است. اصطکاک بالای قطعات و عدم حرکت روان و نرم آنها منجر به بروز ایراداتی می شود. برای پیشگیری از بروز این مشکل ، به روغن کاری خودرو اقدام می کنند.

موتور خودرو ، قلب خودرو است و بی توجهی به سلامت آن موجب بروز مشکلاتی در عملکرد خودرو می شود. به منظور بهبود عملکرد موتور و طولانی تر شدن عمر موتور ، از روغن موتور خودرو استفاده می کنند.

روغن موتور ، دارای ترکیب نسبتاً پیچیده ای است. هر چه سن موتور خودرو افزایش پیدا کند ، استفاده از روغن موتور باکیفیت بیشتر ضرورت پیدا می کند. تعویض روغن سیار  که توسط امدادخودروها انجام می شود ، کار خودروداران را بسیار راحت کرده است. بنابراین خودروداران برای تأخیر در تعویض روغن موتور خودروی خود دیگر هیچ بهانه ای ندارند و بدون اینکه وقت زیادی را اختصاص دهند می توانند روغن موتور خودروی خود را در سریعترین زمان در محل تعویض کنند.

اصلی ترین وظیفه روغن موتور ، روان سازی قطعات و به کمترین میزان ممکن رساندن اصطکاک میان قطعات موتور است. همچنین روغن موتور موجب پیشگیری از زنگ زدگی و خوردگی موتور ، تمیز کردن موتور ، آب بندی موتور و بهبود راندمان موتور و … می گردد. تمامی موارد گفته شده نشان از اهمیت استفاده از روغن موتور و تعویض به موقع آن دارد.

میزان روغن موتور مناسب برای خودروها

امدادگرانی که کار تعویض روغن سیار را انجام می دهند به خوبی می دانند که چگونه روغن موتور خودرو را تعویض کنند. حجم روغن موتور و میزان روغن مصرفی برای هر یک از ماشین های ایرانی و خارجی ، فرق دارد. این میزان با توجه به نوع موتور ، نوع ماشین و … متفاوت است.

تکنسینی که کار تعویض روغن خودروی شما را انجام می دهد ، کاملاً به میزان روغن موتور مناسب خودروی شما و بهترین نوع روغن موتور خودروی شما آگاه است. لذا شما این کار را به کاردان بسپارید و نگران هیچ چیز نباشید.

مهمترین مزایای استفاده از روغن موتور

 

تعویض روغن سیار

 

تعویض روغن سیار با استفاده از مرغوب ترین روغن موتور انجام می شود. مهمترین مزایای استفاده از روغن موتور شامل موارد زیر است :

  • کاهش اصطکاک میان قطعات موتور : قطعات موتور در زمان حرکت دچار اصطکاک و ساییدگی می شوند. در این شرایط موتور داغ می کند. روغن موتور موجب کاهش اصطکاک میان قطعات شده و از داغ شدن موتور ممانعت به عمل می آورد.
  • پیشگیری از انتقال گرما به چرخه احتراق : مهمترین وظیفه روغن موتور این است که مانع انتقال گرما به چرخه احتراق می شود که این مسئله در افزایش راندمان خودرو تأثیرگذار است.
  • جلوگیری از زنگ زدگی : اکسیژن موجب خوردگی و زنگ زدگی می شود. استفاده از روغن موتور ایده آل موجب کاهش اکسیدکنندگی شده و بدین ترتیب از موتور محافظت می کند.
  • با تعویض به موقع روغن موتور خودروی خود توسط تعویض روغن سیار ، موجب ایجاد یک لایه سبک میان پیستون و سیلندر شوید. این لایه همانند یک عایق است و از نفوذ آب پیشگیری می کند. در واقع روغن موتور ، موجب آب بندی موتور خودرو می شود.
  • خاصیت تمیزکنندگی : بعد از مدتی کارکرد موتور ، رسوبات میکروسکوپی در آن جمع می شود. این رسوبات موجب مسدود شدن موتور می شود و در عملکرد آن اختلال ایجاد می کند. روغن موتور موجب انتقال ناخالصی ها به فیلتر روغن می شود تا این ناخالصی ها مانع از عملکرد صحیح موتور نشود.

ویژگی های روغن موتور مناسب

تعویض روغن سیار توسط امدادگران امدادجان با استفاده از روغن موتور مرغوب و استاندارد انجام می شود. روغن موتور خودرو از چندین ویژگی مهم و اصلی برخوردار است.

روغن موتور باید موجب کاهش مصرف سوخت شود. یک روغن موتور مرغوب در کاهش 5 تا 10 درصدی مصرف سوخت ، مؤثر است.

یک روغن موتور مرغوب باید دارای خاصیت روانکاری بالایی باشد تا اصطکاک قطعات را به کمترین میزان ممکن برساند.

روغن موتور باکیفیت و استاندارد می تواند موجب کاهش آلودگی صوتی موتور شود. بدین ترتیب صدای موتور خودرو در زمان روشن بودن بسیار کم خواهد بود.

با استفاده از روغن موتور مرغوب و باکیفیت می توان زمان پوسیدگی و استهلاک اجزای موتور را به تعویق انداخت. با بهره مندی از خدمات تعویض روغن سیار موجب کاهش استهلاک موتور خودروی خود شوید.

یکی از مهمترین ویژگی های روغن موتور خودرو این است که موجب تقویت موتور می شود. استفاده از روغن موتور استاندارد حتماً سبب ایجاد تغییرات مثبتی در عملکرد موتور می گردد.

روغن موتور مناسب و باکیفیت ، گازهای سمی تولید نکرده و به محیط زیست هیچگونه آسیبی وارد نمی کند. بدین ترتیب با استفاده از روغن موتور استاندارد و باکیفیت در کاهش آلودگی هوا و محیط زیست مؤثر خواهیم بود.

نکته مهم : در زمان خرید روغن موتور باید توجه داشته باشید که روغن موتوری را خریداری کنید که دارای ویژگی ها و خصوصیات گفته شده باشد. اگر تعویض روغن موتور خودروی خود را توسط امدادجان (مرکز تعویض روغن سیار) انجام دهید ، خیالتان از بابت استفاده از روغن موتور مرغوب و استاندارد راحت خواهد بود.

تعویض روغن در زمان مناسب ( مناسب ترین زمان تعویض روغن موتور )

معمولاً تعویض روغن موتور خودرو را هر 5000 کیلومتر و یا هر سه ماهی یکبار انجام می دهند. البته اینگونه نیست که این زمان برای تمام خودروها یکسان باشد. عوامل گوناگونی وجود دارند که موجب افزایش و یا کاهش زمان تعویض روغن خودرو می شوند. برخی از خودروها سالی یکبار نیاز به تعویض روغن موتور دارند.

نوع موتور خودرو (تکنولوژی ساخت موتور ) ، میزان استفاده از خودرو ، نحوه رانندگی شما با خودرو ، نوع روغن موتور مصرفی و … در تعیین زمان تعویض روغن موتور خودرو تأثیر دارد. موتورهایی که دارای سیستم توربوشارژ می باشند ، زودتر به تعویض روغن نیاز دارند. برای بهره مندی از خدمات تعویض روغن سیار باید بدانید که تعویض روغن موتور برای هر خودرویی متفاوت است.

آشکارترین علائم فرا رسیدن زمان تعویض روغن موتور خودرو چیست ؟

گاهی با توجه به بروز علائمی می توان متوجه شد که زمان تعویض روغن موتور خودرو فرا رسیده است. شنیده شدن صدای کلیک مانند یا تیک تاک در زمان روشن شدن موتور ، بالا بودن دور موتور در وضعیت درجا ، شنیده شدن صدای ضربات پشت هم ، کم بودن شتاب خودرو ، روشن شدن چراغ چک خودرو و … نشان می دهد که احتمالاً روغن موتور خودرو کهنه و فرسوده شده است و به تعویض نیاز دارد. در این شرایط با مراجعه به مراکز تعویض روغنی و یا تماس با امدادخودروها می توانید تعویض روغن موتور خودروی خود را انجام دهید. راه اول (مراجعه به مراکز تعویض روغنی ) وقت گیر و زمان بر است ، اما راه دوم ( تماس با امدادخودرو) سریع و بدون معطلی است. بنابراین ، تعویض روغن سیار را انتخاب کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شماره امداد خودرو با ما همراه باشید .

 

چک کردن روغن موتور خودرو

 

تعویض روغن سیار

 

شما می توانید برای اطلاع از فرارسیدن یا نرسیدن زمان تعویض روغن موتور خودرو ، روغن موتور را خودتان چک کنید. پس از تعویض روغن موتور و بعد از گذشت یک ماه ، هفته ای یکبار سطح روغن موتور را بررسی کنید تا ملاحضه می کنید که پیشرانه خودرو تا چه میزان روغن کم کرده است. بعد از مدتی دیگر نیاز به چک کردن هفتگی روغن موتور ندارید و با توجه به تجربه ای که از کاهش سطح روغن خودرو در چک کردن اول بدست آورده اید می توانید این کار را در فواصل زمانی طولانی تر مثلاً ماهی یکبار انجام دهید. چنانچه سطح روغن کاهش یافته است با امدادجان (مرکز تعویض روغن سیار) تماس حاصل کنید.

برای چک کردن روغن موتور خودرو به میله روغن یا گیج روغن نیاز دارید. در زمان انجام این کار باید بررسی کنید که سطح روغن موتور خودرو کاهش یافته است یا خیر ؟ همچنین باید به رنگ روغن موتور توجه کنید که آیا تیره شده است یا خیر. تیرگی زودهنگام روغن موتور نشان می دهد که مشکلی در بخش رینگ و یا پیستون و … وجود دارد. اگر تجربه کافی داشته باشید می توانید با مشاهده رنگ روغن موتور متوجه زمان تعویض روغن موتور شوید.

نکته دیگری که باید درنظر داشته باشید این است که میزان چسبندگی موتور هم می تواند تا حدودی نشان دهنده زمان تعویض روغن موتور باشد. اگر چسبندگی روغن موتور بیشتر از حد ایده آل باشد ، باید روغن موتور خودرو را تعویض نمود.

تعویض روغن خودرو زودتر از موعد به دلیل رانندگی در شرایط سخت

گاهی نیاز است که سریعتر از آنچه که تصور می کنید با مرکز تعویض روغن سیار تماس حاصل نموده و روغن موتور خودروی خود را سریعتر تعویض کنید. برخی از شرایط سبب می شوند که روغن موتور خودرو سریعتر از حد نرمال کاهش پیدا کند و یا کیفیت خود را سریعاً از دست بدهد.

رانندگی در گرد و خاک ، رانندگی در مسیرهای صعب العبور ، رانندگی در هوای بسیار سرد و یا بسیار گرم ، رانندگی در جاده های کوهستانی با رطوبت بسیار بالا ، رانندگی پیوسته با سرعت بسیار کم ، رانندگی با سرعت بسیار زیاد و … از جمله مواردی هستند که موجب می شود سریعتر به تعویض روغن خودرو نیاز پیدا کنید.

خدمات تعویض روغن سیار امدادجان

 

تعویض روغن سیار

 

 

تعویض روغن انواع ماشین های ایرانی و خارجی در هر موقعیتی در تمامی ساعات شبانه روز توسط امدادخودروی امدادجان انجام می شود. تعویض روغن ترمز انواع ماشین های ایرانی و خارجی از دیگر خدمات امدادجان می باشد. تعویض روغن به صورت 24 ساعته موجب شده است که خودروداران در هر زمانی که نیاز داشته باشند بتوانند روغن موتور خودروی خود را بی دردسر و بدون معطلی تعویض کنند.

امدادجان با استفاده از مرغوب ترین روغن موتورها به تعویض روغن موتور خودرو اقدام نموده تا عملکرد موتور خودرو بهبود پیدا کند. بدین منظور از برترین روغن موتورها از جمله کاسترول ، پیشتاز ، ایرانول ، لیکومولی ، توتال ، اسپیدی و … استفاده می شود.

هزینه تعویض روغن سیار چقدر است ؟

قیمت تعویض روغن موتور خودرو به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از مواردی که در تعیین قیمت تعویض روغن موتور اثر می گذارند را به دقت بررسی می کنیم :

برند روغن موتور : روغن موتورهای مختلفی در بازار از نوع خارجی و ایرانی وجود دارند که نرخ هر یک از آنها متفاوت می باشد. برخی از برندها به دلیل شهرتی که پیدا کرده اند از قیمت بالایی برخوردار هستند.

کیفیت روغن موتور : هر چه کیفیت روغن موتور بیشتر باشد ، قیمت روغن موتور بیشتر است. عوامل متعددی در کیفیت روغن موتور تأثیر دارند. برای مثال شاخص APA نشان می دهد که کیفیت روغن موتور تا چه میزان است. اگر به امدادخودرویی که با آن تماس حاصل کرده اید ، اطمینان دارید ، آسوده خاطر باشید که تعویض روغن موتور خودروی شما را با روغن موتوری که دارای شاخصه ها و ویژگی های استاندارد و لازمه است ، انجام می شود.

عوامل مؤثر در طول عمر روغن موتور خودرو

خدمات تعویض روغن سیار شامل حال خودروهای ایرانی و خارجی می شود. مسئله مهمی که رانندگان و خودروداران باید بدانند این است که چه عواملی در تعیین طول عمر روغن موتور خودرو تأثیر می گذارند.

  • میزان مسافتی که در سربالایی رانندگی کرده اید
  • میزان مسافتی که با سرعت بالا رانندگی کرده اید
  • نوع ماشین ، مدل موتور و مدل ماشین شما
  • شرایط آب و هوایی که در اغلب اوقات در آن رانندگی کرده اید
  • کیفیت روغن موتور خودرو
  • کیفیت فیلتر هوای مصرفی
  • و …

این عوامل سبب می شوند که زمان تعویض روغن موتور دو خودروی یکسان با مدل های یکسان ، متفاوت باشد. لذا نباید زمان تعویض روغن موتور خودروی خود را با دیگر خودروها مقایسه کنید.

نکات مهم درباره تعویض روغن موتور

 

تعویض روغن سیار

– برای تعویض روغن سیار خودروی خود با مراکز معتبر و مجرب همانند امدادخودروی امدادجان تماس حاصل کنید.

– ترکیب دو مدل روغن موتور برای استفاده در موتور ، اصلاً توصیه نمی شود.

– اگر خودتان به تعویض روغن موتور خودروی خود اقدام می کنید ، توجه داشته باشید که هرگز روغن موتور با پوست شما تماس پیدا نکند. زیرا تماس طولانی مدت پوست با این مواد ، موجب وارد شدن صدماتی به پوست و سلامتی شما می شود.

– برای خودروهای جدید و پیشرفته تر از روغن موتورهایی با حداکثر کیفیت و کارایی استفاده کنید.

– زمان تعویض روغن موتور را به تعویق نیاندازید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالا بروید
همین حالا تماس فوری بگیرید