چگونه بفهمیم که ماشین نیاز به تعمیر گیربکس دارد

وها یا وسایل نقلیه نه تنها خودروهایی هستند که می‌خرید و استفاده می‌کنید، بلکه یکی از بخش‌های ضروری زندگی امروزی هستند. تصور کنید برای یک جلسه مهم دیر می‌شوید یا در خانواده‌تان اورژانس پزشکی وجود دارد و عجله دارید و ناگهان دنده‌های ماشینتان شروع به عجیب‌کردن می‌کنند. اگر وسیله نقلیه و سرنوشت خود را نفرین نمی کردید در آن زمان چه می کردید؟ با این حال، آیا تا به حال فکر کرده اید که شرور، مایع گیربکس است و بی احتیاطی شما در پشت رفتار دیوانه کننده ماشین شما قرار دارد؟ بله، مایعات گیربکس سیستم انتقال و سایر قطعات را در برابر سایش به موقع روان می کنند. گاهی اوقات به دلیل بی احتیاطی یا بی اطلاعی از تعمیر و نگهداری مایع انتقال منجر به یک فاجعه بزرگ می شود.امداد خودرو امداد جان در این شرایط با نیروهائی کاربلد و تجهیزات و امکانات کامل آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

تماس با امداد خودرو امدادجان:۴۸۲۸۷۴۴۴

 

چگونه بفهمیم که ماشین نیاز به تعمیر گیربکس دارد

علائم مهمی که نشان می دهد ماشین شما نیاز به شستشوی گیربکس دارد چیست:

معمولاً مشخص نیست که ماشین شما چه زمانی نیاز به شستشوی گیربکس دارد. خودروهای مختلف عملکرد متفاوتی دارند و در واقع به عوامل زیادی بستگی دارد که در مورد نیاز به شستشوی گیربکس تصمیم می گیرند. اجازه دهید در مورد برخی از علائم بسیار رایج در مورد نیاز به تعویض روغن گیربکس صحبت کنیم.

دنده ماشین لیز می خورد:

به طور عمده سه دلیل می تواند باعث سر خوردن چرخ دنده ها شود. اگر مایع گیربکس کثیف باشد یا اگر کثیفی یا گرانج جریان آسان یک مایع گیربکس را در خودرو قطع کند یا مایع گیربکس پر نباشد. زمانی که گیربکس بتواند فشار کافی برای عملکرد نرم‌تر ایجاد کند، یک دنده بهتر عمل می‌کند. هنگامی که مایع گیربکس کثیف است، قدرت هیدرولیک خودرو به شدت تأثیر می گذارد زیرا کثیفی یا آلودگی در مایع گیربکس جریان آشکار را محدود می کند. در چنین شرایطی، شستن مایع کثیف گیربکس یا پر کردن مجدد مایع انتقال به میزان دقیق مورد نیاز الزامی است.

سنگ زنی انتقال:

آیا وسیله نقلیه شما هنگام استارت زدن صداهای وحشتناکی تولید می کند؟ وقت آن است که علت صدای عجیب را بررسی کنید. دلیل ممکن است واضح باشد. یا در مایع گیربکس کثیفی وجود دارد یا سطح مایع گیربکس پایین است. در هر یک از این موارد، باید به دنبال فلاش گیربکس باشید. اکنون این سوال همچنان ادامه دارد، چگونه تشخیص می دهید که مایع انتقال کثیف یا آلوده است؟ کاملا آسان است. عمدتاً روغن گیربکس تازه رنگ قرمز دارد اما مارک های مختلف دیگر نیز رنگ های متفاوتی دارند. حالا وقتی رنگ واضح مایع گیربکس شما به مشکی تیره تغییر می کند، به این معنی است که مایع پر از لجن است.

حرکت یا توقف خودرو:

آیا تا به حال به محض تعویض دنده، تکان خوردن ماشین خود را بدون سپر جاده احساس کرده اید؟ اگر بله، آخرین باری که برای فلاش گیربکس رفتید کی بود؟ تکان خوردن یا توقف خودرو نیز از علائم کثیف بودن مایع گیربکس است و خودروی شما برای مقابله با این مشکل نیاز به شستشوی گیربکس دارد. اگر فلاش گیربکس خودرو کثیف باشد، جریان روان مایع را به داخل گیربکس محدود می کند و از این رو، به محض استارت زدن خودرو یا تعویض دنده، وسیله نقلیه می پرد، موج می زند، متوقف می شود یا حرکت خود را به تاخیر می اندازد.

مشکل تعویض دنده:

اگر اغلب احساس می کنید که دنده ماشین شما کند رفتار می کند، ممکن است به دلیل آلودگی مایعات گیربکس باشد. علامت این است که به شما می‌گوید به دنبال فلاش انتقال بروید.

فلاش گیربکس به این معنی نیست که شما باید کل سیستم گیربکس ماشین خود را تعویض کنید. به این معناست که زمانی است که باید ماشین خود را به مرکز خدمات یا پمپ بنزین ببرید و درخواست تعویض روغن گیربکس را بدهید. یک اقدام به موقع محتاطانه و کمی دانش در مورد ماشین شما می تواند به شما کمک کند تا از وسیله نقلیه خود در برابر هرج و مرج بیشتر محافظت کنید. بنابراین، دفعه بعد، زمانی که وسیله نقلیه شما به طور ناگهانی رفتار عجیبی کرد، سرنوشت را مقصر ندانید، بلکه سریع به دنبال دلیل باشید و رانندگی ایمن را انجام دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالا بروید
همین حالا تماس فوری بگیرید