نحوه رفع نشتی مخزن گاز ماشین

هنگام رانندگی با ماشین، نشتی مخزن بنزین رایج ترین مشکل نیست، اما می تواند بدترین کابوس شما باشد. نشت گاز از خودروها اگر تعمیر نشود بسیار خطرناک است. علاوه بر اینکه هزینه زیادی برای سوخت هدر می رود، می تواند در صورت انفجار یا آتش سوزی کشنده باشد. با این حال، تعمیر نشتی مخزن گاز چندان گران نیست. در این مقاله ما به دلیل رایج در پس راه های تعمیر مخزن گاز که نشتی دارد تمرکز کرده ایم.اگر نیاز به امداد خودرو دارید می توانید به امداد جان تماس بگیرید.

تماس با امداد خودرو امدادجان:۴۸۲۸۷۴۴۴

نحوه رفع نشتی مخزن گاز ماشین

علل شایع نشت گاز از خودرو

اجسام تیز: نشت مخزن بنزین ممکن است به دلیل اجسام نوک تیز مانند سنگ اتفاق بیفتد که توسط لاستیک های خودرو به بالا پرتاب می شوند. برخورد جدی باعث ایجاد سوراخ های کوچکی در مخزن گاز می شود و سپس شروع به نشت می کند. مخازن گاز سوراخ شده باید در اسرع وقت تعویض شوند.

خوردگی: در برخی مناطق، برف و نمک بیش از حد معمول باعث خوردگی باک ماشین شما می شود. بسته به موقعیت نشتی، ممکن است خطر جدی بدتر شدن نشتی در صورت عدم رفع آن وجود داشته باشد.

نحوه تعمیر مخزن گاز نشتی

بسیاری از رانندگان پرسیدند: چگونه مخزن گاز نشتی را تعمیر کنیم ؟ خوب، شما می توانید باک بنزین خود را توسط یک مکانیک تعمیر کنید. آنها ممکن است فقط بدون تعویض کامل آن را تعمیر کنند و دلیل نشتی را به شما نشان دهند. علاوه بر این، برای درک بیشتر، همیشه توصیه می‌شود که از نکات نگهداری موثر توسط کارشناسان استفاده کنید.

با این حال، اگر می خواهید بیشتر صرفه جویی کنید، می توانید کار تعمیر نشتی مخزن گاز را در خانه انجام دهید. اما برای انجام این کار، باید درک اولیه از نحوه کار آن را داشته باشید. برای انجام کار بیش از 100 دلار از شما نخواهد گرفت. به خواندن ادامه دهید تا از مراحل دقیق نحوه تعمیر کارآمد مخزن گاز نشتی مطلع شوید .

ابزار لازم

  • حوله یا پارچه تمیز
  • ماسک فیلتراسیون
  • عینک ایمنی
  • سمباده
  • ترکیب بتونه اپوکسی تعمیر مخزن گاز
  • الکل یا سایر چربی‌گیرها
  • جک ماشین
  • دستکش آشپزخانه

چطور انجام دادن

مرحله 1: وسیله نقلیه را بالا ببرید

ابتدا باید ماشین را تا ارتفاعی بلند کنید که بتوانید به راحتی پایه های جک را زیر آن قرار دهید. اکنون، جک را به آرامی پایین می آورید تا ارتفاعی را حفظ کنید که بتوانید به راحتی زیر خودرو قرار بگیرید و کار تعمیر را انجام دهید.

در صورت نیاز به دسترسی به مخزن بنزین خودرو از جک استفاده کنید. باک بنزین خودرو از پایین قابل دسترسی است، بنابراین بدون استفاده از جک نمی توانید به آن برسید. جک را زیر یک نقطه جک در امتداد قاب ماشین قرار دهید، آن را بلند کنید، سپس پایه جک را در اطراف آن قرار دهید تا وزن خودرو را تحمل کند. انتهای عقب ماشین را از دو طرف بالا بیاورید. سپس، مخزن را که در زیر درپوش بنزینی که هنگام سوخت‌گیری خودرو باز می‌کنید، پیدا کنید.

  • قبل از اینکه ماشین را بلند کنید، روی زمین صاف و محکم پارک کنید. قبل از خزیدن زیر آن، مطمئن شوید که روی پایه جک ثابت است.
  • مگر اینکه مخزن بنزین قبلاً از خودرو خارج شده باشد، نمی توانید آن را بدون قرار گرفتن در زیر آن تعمیر کنید. بیشتر نشتی ها از قسمت زیرین قابل مشاهده هستند و به راحتی قابل رفع می باشند.
  • اگر در حال تعمیر یک مخزن در دسترس هستید، نیازی به استفاده از جک نخواهید داشت. به عنوان مثال، جک برای موتور سیکلت یا ماشین چمن زنی ضروری نیست.

مرحله 2: محل نشتی یا سوراخ مخزن گاز را پیدا کنید

هنگامی که زیر مخزن بنزین قرار گرفتید، آن را به دقت بررسی کنید تا منبع نشتی یا سوراخ های کوچکی که بنزین می چکد، پیدا کنید. توجه داشته باشید که در برخی موارد، سوراخ به وضوح کوچک است و پیدا کردن آن سخت است.

مرحله 3: سنباده زدن ناحیه نشتی

حالا سوراخ ها را با سمباده سنباده بزنید. شما باید یک منطقه از 1.5 تا 2 سانتیمتر را در اطراف سوراخ بپوشانید.

مرحله 4: سطح را پاک کنید

پس از اتمام سمباده، از یک چربی‌گیر برای پاک کردن ناحیه با حوله استفاده کنید. می توانید از الکل نیز استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که همه کثیفی ها، کثیفی ها و چربی ها پاک شده اند.

مرحله 5: اپوکسی را مخلوط کنید

برای مخلوط کردن ترکیب اپوکسی، دفترچه راهنمای سازنده مفید خواهد بود. از ترکیبات دو لوله مختلف برای ایجاد مخلوط استفاده کنید و قبل از خشک شدن از آن استفاده کنید. دستورالعمل اختلاط ترکیبات معمولاً روی بسته نوشته می شود.

مرحله 6: اپوکسی را شکل داده و اعمال کنید

حالا از مخلوط، یک تکه به اندازه 1-1.5 اینچ برش می دهید. و با استفاده از ترکیب اپوکسی یک مخروط کوچک شکل با پایه پهن تر در پایین و نوک در بالا ایجاد کنید.

مرحله 7: اپوکسی را در سوراخ فشار دهید

بعد، از بالای مخروط برای پر کردن سوراخ مخزن استفاده می کنید. فشار دادن اپوکسی را تا زمانی که سوراخ یا سوراخ ها برای همیشه پر شود ادامه دهید و از باقی مانده برای صاف کردن ناحیه سنباده استفاده کنید. کمی آب می تواند فرآیند صاف کردن را آسان کند.

مرحله 8: مخزن را با گاز پر کنید

این آخرین مرحله در کار تعمیر نشتی مخزن بنزین شما است. همانطور که معمولاً این کار را انجام می دهید، مخزن را کاملاً پر کنید. پس از پر شدن مخزن، مراقب هرگونه نشانه ای از نشتی باشید. اگر مراحل ذکر شده در بالا را به درستی دنبال کردید، نشتی باید برای همیشه مهر و موم شود و می توانید برای تعمیر نشتی مخزن بنزین موفق باشید.

سوالات متداول

به منظور ارائه درک کامل از مخزن بنزین – ضروری ترین بخش خودرو، به صاحبان خودرو کمک می کنیم تا به برخی از سوالات رایج پاسخ دهند: 

آیا می توان ماشینی را با باک بنزین نشتی رانندگی کرد؟

پیشنهاد می کنیم این کار را نکنید. این به دلیل این واقعیت است که گاز به شدت قابل اشتعال است. نشتی مخزن بنزین در حین رانندگی یک تهدید محسوب می شود زیرا گاز می تواند در اثر اصطکاک آتش بگیرد. ناگفته نماند که گاز ممکن است سطحی لطیف ایجاد کند که برای سایر رانندگان بسیار خطرناک است. در خاتمه، توصیه می شود خودرویی را که مخزن بنزین آن نشتی دارد ، به دلیل احتمال آسیب، سوختگی سنگین و یا حتی مرگ ناشی از آتش سوزی ناشی از نشت گاز،  رانندگی نکنید .

آیا فلکس سیل در برابر بنزین مقاومت می کند؟

خیر. چون فلکس سیل نمی تواند دما یا فشار شدید را تحمل کند، بنابراین نمی تواند در برابر بنزین مقاومت کند. و نمی توان آن را بر روی هیچ ماده قابل اشتعال مانند مخزن بنزین، مخزن روغن استفاده کرد. 

آیا سوراخ در مخزن گاز قابل تعمیر است؟

بله، اما کاملاً پیچیده است. اگر سوراخی در باک بنزین خودروی خود پیدا کردید، می‌توانید بدون تعویض کل باک آن را تعمیر کنید. قبل از تعمیر، شما باید حداقل سه مرحله را انجام دهید: اول از همه، شما باید خطوط سوخت را بردارید. شما نمی خواهید سوخت مصرف کنید تا در هنگام تعمیر مانع شوید. در مرحله دوم، پیشنهاد می شود مخزن را به طور کامل و کامل تمیز کنید. در آخر، باید از یک خراش موم برای خراش دادن روغن و پوشش قدیمی زنگ استفاده کنید. اکنون می توانید سوراخ مخزن گاز را تعمیر کنید. 

چرا ماشین بوی بنزین می دهد؟

عوامل زیادی وجود دارد که این مسائل را ایجاد می کند، اما بیشتر آنها از مخازن گاز هستند. اگر تنظیم کننده فشار سوخت سازگار نباشد، بنزین بیش از حد می سوزد و هدر می رود. این می تواند منجر به خروج دود گاز از اگزوز خودرو شما شود. ناگفته نماند که این بخارات نیز در اثر نشتی به داخل سیستم تهویه وارد شده و باعث می شود که فضای داخلی بوی گاز بگیرد.

بهترین درزگیر برای بنزین چیست؟

راه حل پیشنهادی ما Permatex PermaShield است. هنگامی که صحبت از درزگیر پلی استر یورتان با مقاومت قدرتمند در برابر انواع مایعات خودرو می شود، پوشش و سیلانت واشر مقاوم در برابر سوخت Permatex PermaShield توصیه ما است. همچنین برای بسیاری از کاربردها، از مجموعه های محور، تابه های روغن گرفته تا انژکتورهای سوخت، مناسب است.

چه نوع چسبی ضد گاز است؟

ما Seal-all را به عنوان چسب برای ویژگی های مقاوم در برابر گاز داریم: این چسب مورد علاقه مکانیک ها، علاقمندان و متخصصان اتومبیل ما است. نه تنها با استحکام شگفت‌انگیزی می‌چسبد، بلکه در برابر گاز نیز مقاوم است و از حلال، روغن و رقیق‌کننده رنگ جلوگیری می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالا بروید
همین حالا تماس فوری بگیرید