نحوه بررسی فشار سوخت خودرو برای آزمایش پمپ سوخت

پمپ بنزین که می تواند مکانیکی یا الکتریکی باشد، وظیفه انتقال گاز از مخزن سوخت به موتور را انجام می دهد. اگر بنزین خودروی شما کم باشد، پمپ ها ممکن است بیش از حد گرم شوند و از کار بیفتند. این چیز خوبی نیست زیرا در صورت خرابی پمپ بنزین، موتور متوقف می شود. شما باید بدانید که چگونه فشار سوخت را بررسی کنید، زیرا وقتی پمپ ضعیف است، فشار سوخت کاهش می یابد و این نشان می دهد که شما باید اقدام فوری انجام دهید.

با تماس با شماره های امداد خودرو می توانید از خدمات مکانیکی سیار برخوردار شوید. امدادجان ، تعمیر  خودروی شما را در کوتاهترین زمان انجام می دهد.

تماس با امداد خودرو امدادجان۴۸۲۸۷۴۴۴

نحوه بررسی فشار سوخت خودرو برای آزمایش پمپ سوخت

درک سیستم تزریق سوخت

دو نوع اساسی از سیستم های تزریق سوخت وجود دارد که در حال حاضر توسط برندهای بزرگ خودرو استفاده می شود.

تزریق سوخت “پورتی” یا “چند پورت” اولین نوع است. انژکتورهای سوخت، سوخت را مستقیماً پشت دریچه ورودی به منیفولد ورودی می پاشند. این سیستم ها معمولاً یک انژکتور سوخت در هر سیلندر دارند.

نوع دوم معمولاً به عنوان تزریق بدنه دریچه گاز (TBI) برای خودروهای GM و کرایسلر یا تزریق سوخت مرکزی (CFI) برای خودروهای فورد شناخته می شود. این سیستم ها از یک یا دو انژکتور سوخت استفاده می کنند که در بالای منیفولد ورودی نصب می شوند . آنها مانند کاربراتور معمولی سوخت را به بدنه دریچه گاز می پاشند.

یک نمودار تزریق سوخت را نشان می دهد
یک نمودار تزریق سوخت را نشان می دهد

علائم هشدار دهنده پمپ بنزین

برای اینکه بدانید چه زمانی فشار سوخت را بررسی کنید:

1. ماشین موج می زند

گاهی اوقات اگر پدال گاز فشار داده شده باشد، یک وسیله نقلیه به طور معمول با سرعت ثابتی در حال حرکت است و سپس از هیچ جا بلند می شود و به سمت جلو حرکت می کند، که ناشی از مقاومت نامنظم در موتور پمپ بنزین است.

2. داغ شدن

دمای خودرو می تواند به پیش بینی وضعیت اضطراری پمپ بنزین کمک کند. اگر گرما افزایش یافت و خودرو متوقف شد، به دماسنج خود توجه کنید زیرا ممکن است به این معنی باشد که موتور پمپ بنزین دچار مشکل شده است. اگر همچنان خاموش شود، پمپ بنزین شروع به خراب شدن کرده و نیاز به تعویض دارد.

3. گاز بیشتر پر شود

همیشه به فرکانس سوخت خودروی خود توجه کنید. پمپ های سوخت دارای یک شیر تسکین هستند. اگر سوپاپ تسکین نتواند باز شود، سوخت بیش از حد لازم وارد سیستم موتور می شود. اگر وسیله نقلیه شما به طور معمول مسافت پیموده شده بنزین مناسبی دریافت می کند و سپس ناگهان تبدیل به گاز سوز می شود، ممکن است در زیر کاپوت شرایط اضطراری وجود داشته باشد.

 4. فشار سنج سوخت را بررسی کنید

گیج فشار سوخت نشان می دهد که چقدر سوخت به موتور می رسد. شما می توانید آن سنج را در حالی که شخص دیگری در حال چرخش ماشین است بررسی کنید. با بررسی دفترچه راهنمای مالک، می‌توانید ببینید که وقتی پمپ به درستی کار می‌کند چه مقدار فشار باید وارد شود—هر چیزی کمتر از آن، سیگنالی است که  پمپ بنزین شما نیاز به توجه فوری دارد.

5. موتور نمی تواند مشتعل شود

رانندگانی که متوجه علائم هشداردهنده بالا نمی‌شوند، در نهایت با موتوری مواجه می‌شوند که از روشن شدن خودداری می‌کند. هنگامی که پمپ بنزین به طور کامل خراب می شود، سوخت نمی تواند با احتراق به موتور برسد. اگر این اتفاق بیفتد، موتور میل لنگ و دور می چرخد ​​اما هرگز روشن نمی شود. برای تشخیص خرابی پمپ بنزین، فشار کم در خط سوخت و/یا فیوز سوخته را بررسی کنید.

6. از دست دادن برق

هنگام بالا رفتن از تپه یا حمل محموله های سنگین، یک ماشین تحت فشار شدید قرار می گیرد. در چنین شرایطی، عناصر ضعیف کننده پمپ بنزین شروع به ایجاد مشکل می کند و پمپ قادر به تامین سوخت مورد نیاز خودرو نخواهد بود و منجر به از دست رفتن توان کلی می شود.

7. کندوپاش موتور در سرعت های بالا

یکی از بهترین نشانه‌های خرابی پمپ بنزین در جاده هنگام رانندگی با ماشین شما با سرعت بالا است. اگر خودرو به طور ناگهانی پاشیده شود و سپس عملکرد عادی خود را از سر بگیرد، ممکن است مشکلی در پمپ بنزین وجود داشته باشد. هنگامی که پمپ در تلاش است تا یک جریان ثابت سوخت را با فشار مناسب به موتور برساند، این کندوپاش موتور اتفاق می‌افتد.

دو روش برای آزمایش عملکرد پمپ سوخت

یک پمپ قبل از اینکه کاملاً از کار بیفتد، علائم هشدار دهنده ظریفی را نشان می دهد. اگر بتوانید اخطارها را تشخیص دهید و مشکلات را تشخیص دهید، ممکن است در مورد کل خرابی و تعمیرات پرهزینه صحبت کنید. علائم عموماً شامل روشن شدن چراغ چک موتور، تکان خوردن خودرو، خاموش شدن موتور و قدرت کم موتور است. اگر بدانید چگونه فشار سوخت را بررسی کنید و پمپ بنزین را تست کنید، قادر خواهید بود مشکلات را تشخیص دهید.

1.  نحوه بررسی پمپ بنزین

در بیشتر موارد، پمپ به دلیل خرابی فیلتر بنزین از کار می افتد . خودروهای مدرن دارای یک فیلتر در مخزن سوخت هستند که می توانید در زمان تعویض پمپ آن را تعویض کنید. با این حال، خودروهای قدیمی دارای یک فیلتر خارجی هستند که پس از 20000 کیلومتر نیاز به تعویض دارند. اگر پمپ علائم هشدار دهنده را نشان می دهد، ابتدا باید فیلتر را تعویض کنید.

اگر ماشین شما دارای پمپ برقی است، می توانید تست مولتی متر را برای بررسی سلامت آن انجام دهید. یک مولتی متر با گیره آمپر بردارید، پمپ را روشن کنید و گیره آمپر را روی سیم مثبتی که به سمت پمپ بنزین می رود قرار دهید . وسیله نقلیه خود را روشن کنید و مقدار آمپر را روی متر ثبت کنید. اگر قرائت با مشخصات سازنده مطابقت ندارد، باید پمپ را تعویض کنید.

به طور مشابه، شما باید با قرار دادن سیم‌های کنتور روی پایانه‌های مناسب، ولتاژ را دریافت کنید. علامت قطعی خرابی پمپ وجود ولتاژ باتری در کنتور است.

2.  نحوه بررسی فشار سوخت

اکثر مدل‌های خودرو دارای یک درگاه تست روی ریل انژکتور سوخت برای آزمایش فشار هستند. اگر ماشین شما آن را ندارد، دستورالعمل های سازنده را بررسی کنید. ممکن است لازم باشد خط سوخت را بردارید و از آداپتور برای آزمایش استفاده کنید.

تست فشار سوخت منبع
تست فشار سوخت منبع

هنگامی که موتور سرد است، فشار سنج را روی درگاه تست نصب کنید. کلید استارت و سپس موتور را بچرخانید و فشار را هر دو بار ثبت کنید. خودرویی با پمپ تزریق پورت باید بین 30 تا 80 PSI را نشان دهد. اگر با فشار لازم مطابقت نداشت، باید ماشین را برای تعمیر و نگهداری و تعویض پمپ به تعمیرگاه ببرید .

جمع بندی 

بررسی فشار سوخت یک مرحله ضروری در آزمایش پمپ بنزین است که به شما امکان می دهد مشکلات احتمالی را تشخیص داده و از تحویل مناسب سوخت به موتور اطمینان حاصل کنید. با دنبال کردن مراحل ذکر شده در این فرآیند، می توانید اطلاعات ارزشمندی در مورد سلامت و عملکرد سیستم سوخت خود جمع آوری کنید. و می تواند به حفظ کارایی، عملکرد و طول عمر سیستم تحویل سوخت خودروی شما کمک کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالا بروید
همین حالا تماس فوری بگیرید