مزایا و معایب ارتفاع زدن خودروها

ارتفاع زدن خودروها ، مشکلاتی را بوجود می آورد که اغلب خودروداران به آن بی توجه هستند. مزایا و معایب این کار را بررسی می کنیم.

برخی از خودروداران که به قول معروف ماشین باز هستند و به ظاهر خودروی خود اهمیت زیادی می دهند ، ارتفاع آن را تغییر می دهند.

پرسنل مجرب ما در کمترین زمان کنار شما خواهد بود
تعمیرات همراه با گارانتی
همین حالا تماس بگیرید….

ارتفاع‌دادن به ماشین یعنی چه ؟

ارتفاع دادن به ماشین یعنی ارتفاع آن را از وضعیت عادی تغییر داده و آن را کاهش دهیم. برای این کار معمولاً کمک فنر را بریده تا ارتفاع ماشین کم شود. بدین ترتیب ، فنر یک حالت ارتجاعی پیدا کرده و سیستم تعلیق فاقد عملکرد درست در ناهمواری های مسیر خواهد بود. بریدن فنرها ، کار درستی نیست و مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

گرم کردن فنر از دیگر اقداماتی است که برای ارتفاع زدن خودروها انجام می شود. با این کار ، فاصله میان دورهای فنر افزایش یافته و ارتفاع فنر کم می شود. گرم کردن فنر ، اصلاً کار استانداردی نیست و نباید انجام شود.

یکی دیگر از روش های ارتفاع دادن به ماشین ، استفاده از کمک فنرهای ویژه و اسپرت می باشد که موجب کاهش ارتفاع خودرو می شود تا جاییکه سطح خودرو به زمین بسیار نزدیک دیده می شود. در این حالت ، تمامی کمک فنرها با کمک فنرهای اسپرت و تنظیم شونده و یا هیدورپنوماتیک عوض شده و خودرو پایین آورده می شود. زمانی که کمک فنرهای خودرو عوض می شوند و کمک فنرهای اسپرت جایگزین آن می شود ضمن کاهش ارتفاع خودرو ، سواری با ماشین روان تر می شود. ارتفاع دادن به خودرو به هر روشی دارای مزایا و معایبی است. بنابراین نمی توان به طور کلی خودروداران را از این کار منع نمود و یا به انجام این کار تشویق کرد.

معایب کاهش ارتفاع ماشین چیست ؟

ارتفاع زدن خودروها دارای معایبی است. اگر به هر دلیل خودروی شما در اثر این کار و یا سایر دلایل دچار خرابی و نقص فنی شد ، با مکانیک های امداد خودروی امدادجان تماس حاصل کنید. این مکانیک ها قادر هستند هرگونه نقص فنی خودروی شما را برطرف کنند. مزیت مهم خدمات دهی این تکنسین ها این است که در محل خدمات دهی می کنند و شما را از مراجعه به تعمیرگاه بی نیاز می کنند.

کاهش ارتفاع ماشین موجب تغییر در زوایای چرخ خودرو می شود. هنگامی که کمبر استاندارد تایر تغییر کند ، تایر به شدت ساییده می شود و توان کشش آن کاهش پیدا می کند. در این حالت به احتمال زیاد ، اختلالی در ترمزگیری ایجاد می شود. ساییدگی لاستیک ها بر روی ورق های فلزی با قطعات سیستم تعلیق ، مشکل دیگری است که در اثر ارتفاع زدن خودروها بوجود می آید.

پیامد دیگر کاهش ارتفاع خودرو ، تغییر در هندسه فرمان است. با بروز این اتفاق ، هدایت خودرو دشوار خواهد بود. زمانی که ارتفاع خودرو بیش از اندازه کاهش پیدا کند ، حمل خودرو سخت خواهد بود. در این حالت باید از امدادخودرویی برای حمل خودرو کمک خواست که مجهز به کفی خودروبر باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تعرفه حمل خودرو با کفی خودروبر با ما همراه باشید .

ارتفاع زدن خودروها سبب می شود که فشار زیادی به کمک فنرها وارد شود. لذا عمر کمک فنر کاهش خواهد یافت و شما در زمان کوتاهتری باید کمک فنر خودروی خود را تعویض کنید. همچنین در این شرایط سیستم تعلیق و فرمان ، متحمل فشار زیادی می شود.

درنظر داشته باشید که رانندگی با خودرویی که به اصطلاح کف آن خوابیده است ، به دقت و هوشیاری بیشتری نیاز دارد. بنابراین اگر از رانندگان حواس جمع و ماهر هستید ، ارتفاع ماشین خود را کاهش دهید.

خودرودارانی که به کاهش ارتفاع ماشین خود اقدام می کنند ، باید درنظر داشته باشند که عملکرد سیستم فرمان و ترمز خود را به دقت بررسی کنند و در صورت سالم بودن آنها ، به انجام این کار اقدام کنند.

اگر در اثر انجام این کار ، لاستیک های شما دچار مشکل شد می توانید با آپاراتی سیار امدادجان تماس حاصل کنید تا خدمات مرتبط در این زمینه را به شما ارائه دهند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره پنچرگیری سیار
با ما همراه باشید .

مزایای ارتفاع زدن خودروها چیست ؟

خودروداران این کار را با هدف زیبایی خودروی خود انجام می دهند. بنابراین اولین و برجسته ترین مزیت این کار ، زیبایی خودرو است. در تمامی کشورهای جهان ، خودروهای کف خواب دارای طرفداران زیادی هستند.

مزیت دیگر ارتفاع دادن به ماشین این است که پایین دادن مرکز ثقل ماشین موجب بهبود سطح هندلینگ خودرو می شود. در واقع هر اندازه که سطح خودرو پایین تر باشد ، پایداری خودرو بیشتر خواهد بود.

مزیت مهم دیگر این است که هر اندازه که خودرو در ارتفاع پایین تری قرار داشته باشد ، احتمال واژگون شدن کمتری دارد و به بیان دیگر ، ایمنی خودرو بیشتر خواهد بود.

بهترین روش های ارتفاع زدن خودروها

بهترین روش از میان روش های ارتفاع دادن به ماشین شامل پایین آوردن فنر ، استفاده از فنرهای تخت و استفاده از فنرهای اسپرت و هیدروپنوماتیک می باشد. در میان این سه مورد ، استفاده از فنرهای اسپرت و هیدروپنوماتیک مزایای بیشتری دارد. بنابراین اگر دغدغه مالی ندارید ، بهتر است این روش را برای کاهش ارتفاع خودروی خود انتخاب کنید.

نحوه تنظیم ارتفاع ماشین

تراز نمودن خودرو همانند تراز نمودن سه پایه دوربین می باشد. کوچکترین ناهمواری موجب می شود که قسمتی از خودرو بالاتر قرار بگیرد و ایمنی خودرو در معرض خطر قرار بگیرد. نخستین مسئله ای که خودروداران به منظور ارتفاع زدن خودروها باید درنظر بگیرند این است که خودروی آنها قرار است تا چه ارتفاعی پایین بیاید.

خودرو باید در محل صاف قرار گرفته و با سنجش فاصله مرکز چرخش تا گلگیر ، موقعیت مناسب را نشان کنید. پس از آن به منظور کوتاه نمودن فنرها ، اقدام لازم را انجام دهید. در این مرحله باید فاصله تایر تا گلگیر را اندازه گیری کنید. این کار حتماً برای هر چهارچرخ انجام شود. در آخر باید عملکرد فرمان و ترمز را بررسی کرد.

بهتر است ارتفاع زدن خودروها را به فردی باتجربه و متخصص بسپارید. بنابراین برای این کار می توانید با مکانیک های سیار امدادجان تماس حاصل کنید و از آنها درخواست کنید که این کار را برای شما انجام دهند. امدادجان در هر زمینه ای می تواند ناجی خودروی شما باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شماره امداد خودرو با ما همراه باشید .

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالا بروید
همین حالا تماس فوری بگیرید