رایج ترین مشکلات گیربکس CVT چیست؟

در حال حاضر، تقریباً هر خودروسازی برای مدل‌های خودروی خود به گیربکس‌های CVT (گیربکس متغیر پیوسته) مانند هوندا با سیتی، سیویک، CR-V، تویوتا با ویو، آلتیس، کرولا کراس و رایزه مجهز است، میتسوبیشی اوتلندر یا هیوندای دارد. کرتا، کیا سونت. CVT راه حلی برای مشکل مصرف سوخت و عملکرد روان در خودروهای امروزی است. با این حال، علاوه بر مزایای بسیاری برای رانندگان، CVT همچنین دارای معایبی است که توسط کاربران در طول فرآیند رانندگی گزارش شده است. بنابراین مشکلات انتقال CVT چیست ؟ بیایید در این مورد بدانیم:

با تماس با شماره های امداد خودرو می توانید از خدمات مکانیکی سیار برخوردار شوید. امدادجان ، تعمیر  خودروی شما را در کوتاهترین زمان انجام می دهد.

تماس با امداد خودرو امدادجان۴۸۲۸۷۴۴۴

همه چیز درباره گیربکس CVT

گیربکس های CVT به طور گسترده در بسیاری از انواع خودروها استفاده می شود و تجربیات متفاوتی را در مقایسه با گیربکس های دستی سنتی یا گیربکس های اتوماتیک دوکلاچه به ارمغان می آورد. گیربکس های CVT به جای استفاده از دنده، از تسمه های فلزی و قرقره های انتقال استفاده می کنند. گیربکس های معمولی دارای دنده هستند، اما گیربکس های CVT دنده ندارند یا سازندگان می توانند دنده های مجازی را برای خودرو تنظیم کنند.

رایج ترین مشکلات گیربکس CVT چیست؟
آیا گیربکس های CVT بد هستند؟ 

گیربکس CVT دنده ندارد، بنابراین عملکرد آن بسیار ساده تر از گیربکس های CVT و گیربکس های اتوماتیک است. ساختار یک گیربکس CVT شامل 3 جزء اصلی است: یک تسمه انتقال ساخته شده از فلز یا لاستیکی، یک سیستم قرقره با ورودی متغیر متصل به محور چرخش موتور، و یک سیستم قرقره خروجی که به چرخ متصل می شود.

هنگام کار با گیربکس CVT، همیشه موتور را در محدوده دور در دقیقه مناسب برای هر موقعیت خاص مانند گیربکس اتوماتیک نگه دارید. با این حال، تفاوت این است که CVT محدود به دور موتور نیست.

قبل از اطلاع از مشکلات گیربکس CVT، به برخی از مزایای غیرقابل انکار استفاده از گیربکس های CVT اشاره خواهیم کرد: 

  • سبک وزن: ساختار CVT ساده است. این گیربکس به جای استفاده از یک سیستم دنده پیچیده، از یک زنجیر قرقره مخروطی متصل به یک تسمه استفاده می کند. بسته به سرعت وسیله نقلیه، قرقره تغییر موقعیت می دهد و نسبت های مختلف دنده را ارائه می دهد.
  • عملکرد صاف: به لطف ویژگی گیربکس بدون دنده، گیربکس CVT به خودرو اجازه می دهد تا از ایستادن تا رسیدن به سرعت مورد نظر، به طور پیوسته و پیوسته شتاب بگیرد. این ویژگی به توقف وضعیت “شوک تعویض دنده” در هنگام تعویض دنده در خودروی گیربکس دستی کمک می کند و حرکات نرم تری را ارائه می دهد.
  • مصرف سوخت: گیربکس CVT به خودرو کمک می کند تا سوخت کمتری نسبت به سایر انواع گیربکس مصرف کند. از نظر تئوری، گیربکس CVT همیشه موتور را در وضعیتی متناسب با انرژی جنبشی تولید شده قرار می دهد و در نتیجه مصرف سوخت را به حداقل می رساند. به خصوص هنگامی که در بزرگراه با سرعت ثابت حرکت می کنید، CVT وارد عمل می شود و به خودرو کمک می کند تا سوخت قابل توجهی را ذخیره کند.

مشکلات گیربکس CVT

در کنار مزایای فوق، گیربکس CVT می تواند یکی از گزینه های قابل اجرا در صورتی که به دنبال خودرویی جدید هستید باشد. با این حال، ممکن است در مورد معایب (مشکلات) این انتقال هنگام گشت و گذار در پلتفرم های شبکه های اجتماعی یا انجمن ها شنیده باشید، بنابراین آنها چیست: 

صدای پر سر و صدا

اگرچه گیربکس CVT دارای مزیت نرم و عملکرد است، اما یک نقطه ضعف دارد: در دورهای بالا آویزان می شود و باعث می شود موتور صداهای پر سر و صدا تولید کند. مدتی طول می کشد تا گیربکس خودرو را “آهسته” کند تا گشتاور موتور را بگیرد و به دلخواه شتاب بگیرد. برخی از رانندگان گفتند که استفاده از گیربکس CVT نیسان باعث لرزش، توقف و صداهای غیرمعمول خودروی آنها می شود.

علائم مشکلات انتقال CVT
علائم مشکلات انتقال CVT

گرم شدن بیش از حد 

مشخص است که گیربکس‌های CVT می‌توانند مشکلات گرمای بیش از حد را تجربه کنند، گرمای بیش از حد CVT ممکن است زمانی رخ دهد که مایع کافی وجود نداشته باشد یا گیربکس فرسوده شده باشد. این مشکل همچنین می تواند در صورتی رخ دهد که حفظ اطلاعات روغن گیربکس به دلیل تبدیل روغن معیوب مختل شود. داشبورد خودرو در صورت گیربکس CVT CVT هشدار می دهد . اگر این اتفاق افتاد، مطمئن شوید که خودرو را در اسرع وقت متوقف کنید.

ظرفیت بار ضعیف

برخلاف سایر گیربکس‌ها که حسی اسپرت و قدرتمند به شما می‌دهند، وسایل نقلیه با گیربکس CVT اغلب با موتورهایی با ظرفیت کوچک ترکیب می‌شوند که بیشتر جنبه کاربردی دارند تا فتح. بنابراین گیربکس CVT نمی تواند گشتاور بالا را تحمل کند، آنها ظرفیت بار ضعیف و تاخیر دریچه گاز دارند.

لیز خوردن

لغزش ارتعاش غیرمنتظره یکی از مشکلات اصلی گیربکس های CVT در نظر گرفته می شود. بسیاری از مشتریان مشکلاتی مانند دور موتور بسیار زیاد در دقیقه، رفتار ناگهانی هنگام تعویض دنده، و جدی تر، خرابی کامل گیربکس را گزارش کرده اند.

تعمیر پرهزینه

اگرچه هزینه های تعمیر و نگهداری ارزان است، اما هزینه های تعمیر می تواند گران تر از انتقال های سنتی باشد. زودتر باید سیال رو عوض کنن و تسمه گیربکس هم باید بعد از 50000 کیلومتر تعویض بشه چون خیلی وقته زیر بار بوده. این نیز یکی دیگر از نارسایی های استفاده از گیربکس CVT است.

اینها چندین مشکل رایج هستند که ممکن است هنگام رانندگی با گیربکس CVT با آن مواجه شوید. با این حال، همه خودروهایی که از این نوع گیربکس استفاده می کنند، مشکل فوق را ندارند. بسیاری از مدل های مجهز به گیربکس CVT می توانند تجربه بسیار خوبی را به راننده هدیه دهند. امروزه گیربکس های CVT کامل تر شده اند. برخی از خودروسازان ثابت کرده اند که این گیربکس قادر است تا پایان عمر خودرو کار کند در حالی که نیاز به نگهداری کمتری دارد.

کدام برند گیربکس CVT قابل اعتمادترین است؟

هیچ برندی نمی تواند مطمئن باشد که برای گیربکس های CVT بهترین ارائه شده است، زیرا هر مارکی مزایا و معایب خود را دارد. با این حال، برخی از مارک هایی که برای گیربکس های CVT خود بسیار مورد توجه قرار می گیرند عبارتند از:

هوندا

گیربکس CVT هوندا به دلیل قابلیت اطمینان و عملکرد بسیار مورد توجه است. هوندا فناوری گیربکس CVT را در مدل هایی مانند هوندا فیت و هوندا سیویک توسعه داده است و یکی از بهترین گیربکس های CVT در بازار محسوب می شود.

تویوتا

تویوتا همچنین بسیاری از مدل های خودرو را با استفاده از گیربکس های CVT مانند تویوتا کرولا و تویوتا پریوس توسعه داده است. گیربکس CVT تویوتا قابل اعتماد، با کارایی بالا و بسیار بادوام در نظر گرفته می شود.

سوبارو

سوبارو یکی از برندهایی است که در مدل های خود مانند سوبارو فارستر و سوبارو اوت بک به طور گسترده از گیربکس CVT استفاده می کند. گیربکس CVT سوبارو قابل اعتماد است و عملکرد خوبی را ارائه می دهد.

اطلاعات فقط برای مرجع است. مهم است که به طور منظم گیربکس خود را تعمیر و نگهداری کنید تا از بهترین عملکرد و طولانی ترین عمر گیربکس CVT خود، صرف نظر از برندی که استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالا بروید
همین حالا تماس فوری بگیرید