بهترین روغن برای لکسوس

بهترین روغن برای لکسوس باید با توجه به مدل خودرو ، گرانروی موتور ، نوع موتور و … انتخاب شود تا بهترین راندمان را برای موتور خودرو داشته باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تعویض روغن سیار
با ما همراه باشید .

لکسوس ، یک کمپانی ژاپنی است که زیر مجموعه لوکس تویوتا است. ماشین های لکسوس در مقایسه با ماشین های تویوتا ، قدرتمندتر و گران قیمت تر و پیشرفته تر هستند. ماشین لکسوس در حال حاضر با ماشین های مرسدس بنز ، آئودی ، بی ام و و … رقابت می کند.

این خودروهای قدرتمند و مجهز از سال 1380 به بازار ایران ورود کردند و طرفداران زیادی پیدا کردند. خودروهای لکسوس در مدل های مختلفی تولید شده که هر یک به نوعی زیبا و جذاب هستند و تمامی آنها دارای عملکرد بسیار خوبی هستند. در این مقاله قصد داشته که بهترین روغن برای لکسوس را به شما معرفی کنیم تا خودروداران لکسوس با استفاده از روغن موتور مناسب به عملکرد بهتر خودروی خود کمک کنند.

 

بهترین روغن برای لکسوس

روغن موتور چیست و چرا از نیازهای ضروری خودرو است ؟

روغن موتورها تشکیل شده از دو بخش اصلی پایه اصلی روغن و افزودنی ها هستند. ترکیب و کیفیت روغن موتورها متفاوت است. همین مسئله موجب می شود که در انتخاب روغن موتورها دقت زیادی شود. روغن موتورها ، چندین کار مهم را برای خودرو انجام می دهند که مهمترین آنها روان کنندگی است. با ایجاد روان کنندگی مناسب ، اصطکاک میان قطعات کاهش پیدا کرده و حرارت و سایش کمتری میان قطعات موتور بوجود می آید.

استفاده از روغن موتور به دلیل حفظ سلامت موتور ، الزامی می باشد. اگر روغن موتور خودرو به موقع عوض نشود ، مشکلات متعددی برای موتور ایجاد می شود و موتور در معرض خرابی و از کار افتادگی قرار می گیرد. با بهترین روغن برای لکسوس به تعویض روغن این خودروها اقدام کنید.

برای تعویض روغن موتور خودروی خود باید به تعویض روغنی مراجعه کنید. اما اگر فرصت این کار را ندارید ، می توانید با امداد خودرو تماس بگیرید تا در کوتاهترین زمان در محل خودروی شما حاضر شده و عملیات تعویض روغن موتور خودروی شما را انجام دهند. این ، راحت ترین کاری است که می توان برای تعویض روغن موتور خودرو انجام داد.

مزایای استفاده از روغن موتور برای انواع خودروهای ایرانی و خارجی

استفاده از روغن موتور در نهایت منجر به طولانی تر شدن عمر موتور و عملکرد بسیار خوب موتور می شود. اما چگونه این نتیجه بدست می آید ؟ در واقع بهترین روغن برای لکسوس از چه راهی موجب افزایش طول عمر و عملکرد بهتر موتور لکسوس می شود ؟ از 4 طریق :

  • پیشگیری از اکسیداسیون و خوردگی و پوسیدگی موتور
  • افزایش بازدهی موتور و گرمازایی
  • به حداقل رساندن میزان اصطکاک و سایش
  • پاکسازی و تمیزی بخش های مختلف موتور

بدین ترتیب ، موتور خودرو دارای بهترین عملکرد و بیشترین طول عمر خواهد بود. البته زمانی این اتفاق مطابق با انتظارات ما خواهد افتاد که از روغن موتور مناسب برای هر خودرویی استفاده شود.

روغن موتور لکسوس CT

بهترین روغن برای لکسوس CT – 200H ، باید از میان روغن موتورهای برند ادینول ، زیک X7 ، آیسین ، لیکومولی و … انتخاب شود. حجم روغن موتور مناسب این خودرو معادل 4.2 لیتر می باشد. سطح کیفی روغن موتور این خودرو باید SM یا SN باشد. گرانروی مناسب روغن موتور این خودرو برای هوای گرم معادل با 5W30 و برای هوای سرد معادل با 5W20 و یا 0W40 می باشد. گرانروی 5W30 ، معمولاً برای تمامی نقاط ایران با آب و هوای گوناگون مناسب است.

روغن موتور لکسوس Es

بهترین روغن برای لکسوس Es-350 باید دارای سطح کیفی SM و یا SN باشد. همچنین گرانروی این روغن موتور باید 5W40 در هوای گرم و 5W30 در هوای سرد باشد. خودروی لکسوس Es-350 به 6.1 روغن موتور نیاز دارد.

اما لکسوس Es-250 به 4.4 لیتر روغن موتور نیاز دارد. روغن موتور مناسب این خودروها باید دارای سطح کیفی SM یا SN باشد. گرانروی مناسب روغن موتور خودروهای لکسوس ای اس 250 برای هوای گرم معادل 5W40 و برای هوای سرد معادل 5W30 و 5W20 می باشد. روغن موتور خودروهای لکسوس Es باید از میان روغن موتورهای ادینول ، لیکومولی ، زیک X9 ، آیسین ، زیک X7 و … انتخاب شود.

روغن موتور لکسوس Gs

بهترین روغن برای لکسوس Gs-460 ، از برندهای لیکومولی ، ادینول ، زیک ، دیوینول ، آیسین و … انتخاب می شود. لکسوس Gs-460 نیاز به 8.6 لیتر روغن موتور دارد. روغن موتور لکسوس Gs-460 باید دارای سطح کیفی SM یا SN و گرانروی 5W40 برای هوای گرم و گرانروی 5W30 برای هوای سرد باشد.

لکسوس GS-430 به 5.2 لیتر روغن موتور نیاز داشته که این روغن موتور باید دارای سطح کیفی SM و SN و گرانروی 5W40 برای هوای گرم و گرانروی 5W30 برای هوای سرد باشد.

لکسوس Gs-250 به 6.3 لیتر روغن موتور نیاز داشته که این روغن موتور باید از سطح کیفی SM و یا SN برخوردار باشد و دارای گرانروی 5W40 برای هوای گرم و 5W30 و 5W20 برای هوای سرد باشد. برای سایر مدل های لکسوس جی اس از همان برندهای نامبرده برای لکسوس gs-460 استفاده شود.

روغن موتور لکسوس is

بهترین روغن برای لکسوس IS-250 از میان روغن موتورهای دارای سطح کیفی SM یا SN و گرانروی 5W40 برای هوای گرم و 5W30 و 5W20 برای هوای سرد انتخاب می شود. این مدل از خودروی لکسوس به 6.3 لیتر روغن موتور نیاز دارد.

اما برای خودروی لکسوس IS-300 باید 5.4 لیتر روغن موتور درنظر گرفت. این مدل خودرو باید از روغن موتوری استفاده کند که دارای سطح کیفی SM یا SN باشد. همچنین به گرانروی این روغن موتور باید توجه شود و روغن موتوری با گرانروی 5W40 برای هوای گرم و یا روغن موتوری با گرانروی 5W30 برای هوای سرد برای خودروی لکسوس IS-300 انتخاب شود. روغن موتور مناسب برای کلیه خودروهای لکسوس را از میان برندهای زیک X7 ، زیک TOP ، دیوینول ، آیسین و … انتخاب می کنند.

روغن موتور لکسوس Ls

بهترین روغن برای لکسوس LS460 ، دارای سطح کیفی SM یا SN است. گرانروی این روغن برای نواحی گرم 5W40 و برای نواحی سرد 5W30 می باشد. این خودرو نیاز به 9 لیتر روغن موتور دارد. روغن موتور ادینول ، روغن موتور بهران سوپر ، روغن موتور آیسین ، روغن موتور زیک ، روغن موتور دیوینول و … از جمله روغن موتورهایی هستند که برای این خودروها مناسب هستند. با انتخاب روغن موتور مناسب برای این خودروها موجب بهبود عملکرد موتور و چندین برابر شدن طول عمر آن شوید. توصیه می شود که هرگز از روغن موتورهای فیک و تقلبی استفاده نکنید که حتماً به موتور خودروی شما آسیب وارد می کنند.

روغن موتور لکسوس Lx (بهترین روغن برای لکسوس )

روغن موتور توتال QUARTZ 9000 FUTURE NFC 5W30 5 L ، روغن موتور کاسترول MAGNATEC 10W40 e4l ، روغن موتور توتال مدل QUARTZ 7000 10W40 5L ، روغن موتور هیدرولیک توتال FLUIDE LDS 1L ، روغن موتور توتال LHM PLUS 1L ، روغن موتور الف مدل EVOLUTION 900 FT 5W40 4L ، روغن موتور الف مدل EVOLUTION 700 ST 10W40 4L و … از جمله روغن موتورهایی هستند که برای این خودرو مناسب هستند و با نوع و مشخصات موتور این خودروها کاملاً سازگار می باشند.

روغن موتور لکسوس Nx (بهترین روغن برای لکسوس )

روغن موتور لکسوس NX 200 T ، باید از سطح کیفی SM و یا SN برخوردار باشد و گرانروی آن معادل 5W30 باشد. این خودرو نیاز به 5 لیتر روغن موتور دارد.

روغن موتور لکسوس NX 300 ، باید دارای سطح کیفی SM و یا SN باشد. گرانروی روغن موتور مناسب این خودرو برای هوای گرم معادل 5W30 و برای هوای سرد معادل 0W20 و 5W20 می باشد. برای خودروهای لکسوس NX-200 و NX-300 ، از روغن موتورهای زیک ، آیسین ، ادینول ، لیکومولی و … استفاده می شود که کاملاً مرغوب و باکیفیت هستند.

روغن موتور لکسوس Rx ( بهترین روغن برای لکسوس )

روغن موتور لکسوس RX 200 T از سطح کیفی (API) ، SM یا SN برخوردار می باشد. گرانروی مناسب برای روغن موتور این خودرو ، 5W30 می باشد. موتور این خودرو نیاز به 5 لیتر روغن موتور دارد.

روغن موتور لکسوس RX 350 باید دارای سطح کیفی SM و یا SN باشد. گرانروی مناسب برای این روغن موتور در هوای گرم باید 5W40 و در هوای سرد باید 5W30 باشد. این خودرو نیاز به 6.1 لیتر روغن موتور دارد.

برای خودروهای لکسوس آر ایکس باید از روغن موتورهای ادینول ، هیوندای ، بهران رانا ، دیوینول ، زیک ، لیکومولی و … استفاده کرد که خالص و مرغوب هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالا بروید
همین حالا تماس فوری بگیرید