بهترین روغن برای سوزوکی گرند ویتارا 

بهترین روغن برای سوزوکی گرند ویتارا  : با تعویض روغن موتور خودروی خود با این روغن ها موجب عملکرد بهتر موتور خودروی خود شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تعویض روغن سیار
با ما همراه باشید .

سوزوکی گرند ویتارا ، در سال 1988 در ژاپن ساخته شده است و سپس در کانادا و اسپانیا و آرژانتین و اکوادور سر در آورده است و در سال 1386 در ایران مونتاژ گردید. خودروی محبوب سوزوکی دارای دو دیفرانسیل است و در مودهای 4 * 4 و AWD و دنده کمک سنگین ، قابل انتخاب می باشد. همچنین این خودرو در گیربکس های 5 دنده دستی و 4 دنده اتومات به بازار ارائه می گردد.

این خودرو در ایران بسیار محبوب است. نقاط قوت این خودرو شامل کیفیت بالا ، دوام فنی ، ترمز خوب ، جعبه دنده دو وضعیته ، داشتن سانروف و … می باشد. نقاط ضعف این خودرو شامل نبود ESP در مدل های مونتاژی ، سواری خشک ، قابلیت ها و امکانات کمتر نسبت به خودروهای هم رده خود ، نرمی فرمان در شتاب های بالا ، عملکردهای نه چندان مطلوب در مدل های دو لیتری و … می باشد.

یکی از مسائل مهم در ارتباط با این خودرو ، انتخاب بهترین روغن برای سوزوکی گرند ویتارا  است. خودروداران دوست دارند برای این خودروی خود که به نظر آنها ایمن ترین و فول امکانات ترین خودرو است ، یک روغن موتور خوب انتخاب کنند.

چه روغن موتوری برای این خودرو مناسب است ؟

خودروداران حرفه ای و مجرب حتماً می دانند که روغن موتور مناسب خودروی خود را باید با توجه نرخ گرانروی ، استاندارد API ، درجه بندی SAE و … انتخاب کنند. حال با هر یک از این مشخصه ها بهتر آشنا می شویم :

نرخ گرانروی یا ویسکوزیته : این مورد از مهمترین شاخصه های روغن موتور است. ویسکوزیته باید با توجه به آب و هوا انتخاب شود. برخی از ویسکوزیته ها برای آب و هوای خاصی ، تعریف شده اند. اما برخی از آنها مناسب تمامی آب و هواها هستند. لذا در انتخاب بهترین روغن برای سوزوکی گرند ویتارا باید به ویسکوزیته آن توجه داشته باشید. اگر روغن موتور خودروی شما ویسکوزیته مناسبی نداشته باشد در هوای گرم یا هوای سرد دچار مشکل می شود.

درجه بندی SAE : این شاخصه معمولاً میان 0 الی 60 می باشد. این عدد در کنار W جای می گیرد و بیانگر میزان غلظت در هوای سرد است. اگر روغن موتوری دارای این درجه بندی نباشد ، احتمالاً تقلبی است.

استاندارد API : این شاخصه ، نشان دهنده سطح کیفی روغن موتور است. بهترین روغن برای سوزوکی گرند ویتارا ، از شاخص کیفی S برخوردار هستند. البته این شاخص پس از حرف S قرار می گیرد. این شاخصه معمولاً از A تا N است.

کار روغن موتور خودرو دقیقاً چیست ؟

کار روغن موتور ، روان کاری است تا اجزای موتور با یکدیگر سایش نداشته باشند و دچار مشکل نشوند. موتوری که بدون روغن کار کند ، اصطکاک زیادی میان قطعاتش ایجاد می شود و پس از گذشت مدت زمانی ، خراب می شود و به تعمیر و حتی تعویض نیاز پیدا می کند.

کار روغن موتور ایجاد روانکاری مناسب ، پیشگیری از زنگ زدگی و پوسیدگی موتور ، پاک کنندگی موتور ، معلق سازی تکه های ناشی از سایش اجزاء ، افزایش راندمان ، مراقبت از سطوح آهنی موتور و … است.

بهترین روغن برای سوزوکی گرند ویتارا ، این کارها را برای موتور خودروی شما انجام می دهد. اگر روغن موتوری که برای خودروی خود انتخاب می کنید ، کیفیت لازمه را نداشته باشد نمی تواند کارهای گفته شده را انجام دهد.

مگر تفاوت قیمت روغن موتور اصل و روغن موتور فیک چقدر است که برخی از خودروداران سلامت موتور خود را با خرید روغن موتورهای بی کیفیت و فیک به خطر می اندازند.

در صورتی که شما تمایل داشته باشید ، امداد خودروها به ارائه خدمات تعویض روغن موتور خودروی شما در محل اقدام نموده و این کار را برای شما انجام می دهند تا دیگر نیازی به رفتن به تعویض روغنی نداشته باشید. امدادخودروهای معتبر و خوب ، تعویض روغن موتور خودروی سوزوکی را حتماً با روغن موتور مناسب آن انجام می دهند تا مشکلی در عملکرد آن ایجاد نشود. با این کار ، طول عمر موتور حتماً چندین برابر خواهد شد.

بهترین روغن برای سوزوکی گرند ویتارا چیست ؟

انتخاب روغن موتور مناسب این خودرو با توجه به فراوانی روغن موتورهای موجود در بازار برای خودروداران کمی سخت است. بنابراین لازم دانستیم که چندین مورد از بهترین روغن موتورهای موجود در بازار را به این خودروداران گرامی ، معرفی کنیم :

روغن موتور بهران با گرانروی 5W30 و سطح SM/CF ، روغن موتور پارس با گرانروی 5W30 و سطح کیفی SM/CF ، روغن موتور فلومکس 5W30 با سطح کیفی SN ، روغن موتور پروفیکار 5W30 با سطح کیفی SN ، روغن موتور ایرانول سوپر رونیا 5W30 با سطح کیفی SN  و … چندین نمونه از روغن موتورهای بسیار خوب برای این خودروها هستند.

آیا می توان از ترکیب چندین روغن موتور استفاده نمود ؟

پس از آشنایی با بهترین روغن برای سوزوکی گرند ویتارا به یک نکته مهم اشاره می کنیم. توجه داشته باشید که هرگز از ادغام چندین روغن موتور استفاده نکنید. زیرا کارکرد هر یک از روغن موتورها ، متفاوت است. ممکن است ادغام چندین روغن موتور به موتور خودرو صدمه بزند و راندمان موتور را به شدت کاهش دهد.

بنابراین از انجام این کار خودداری کنید. در هیچ کجای دنیا از ترکیب چندین روغن موتور برای خودرو استفاده نمی شود. زیرا خودروداران به ضرر این کار ، آگاه هستند.

قیمت بهترین روغن برای سوزوکی گرند ویتارا چقدر است ؟

نرخ بهترین روغن موتور بر اساس مشخصات فنی و اندازه آن تعیین می شود. تعویض روغن موتور باید توسط افراد حرفه ای و مجرب انجام شود. نباید به دلیل عدم پرداخت هزینه اندکی برای اجرت تعویض روغن ، این کار را خودتان و یا افراد غیرماهر انجام دهند. ممکن است موتور خودروی شما در اثر تعویض روغن غیراصولی آسیب ببیند. در صورتی که تمایل داشته باشید امدادجان ، با استفاده از روغن موتور اصل و مرغوب به تعویض روغن موتور خودروی شما در محل اقدام می کند.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالا بروید
همین حالا تماس فوری بگیرید