انواع صدای ماشین و راهکارهای رفع آنها

انواع صدای ماشین و راهکارهای رفع آنها را بررسی می کنیم. برخی از صداهای خودرو نباید نادیده گرفته شوند.

هر راننده یا دارنده خودرویی حتماً در طول عمر رانندگی با خودروی خود ، صداهای عجیب و غیرعادی از خودروی خود شنیده است. هر یک از صداهای پخش شده ، دلایل مختلفی دارد.

برای حل هر یک از مشکلات خودرو ، راه های مختلفی دارید که یکی از آنها ، دریافت خدمات از امدادخودرو است. امدادخودروهای امروزی ارائه دهنده انواع خدمات امدادی مانند سرویس و تعمیر خودرو در محل ، سوخت رسانی سیار ، پنچرگیری در محل ، تعویض روغن در محل و … است. این خدمات هر یک به نحوی می توانند شما را از دردسر رفع نیازهای خودروی شما نجات دهند. حال به بررسی صداهای مختلف خودرو می پردازیم.

پرسنل مجرب ما در کمترین زمان کنار شما خواهد بود
تعمیرات همراه با گارانتی
همین حالا تماس بگیرید….

صدای جیغ مانند بعد از روشن شدن خودرو

یکی از انواع صدای ماشین ، صدای جیغ مانند بعد از روشن شدن خودرو است. این مشکل معمولاً از تسمه دینام می باشد. در صورت تعویض تسمه دینام و شنیده شدن مجدد این صدا ، باید تنسیونر را بررسی کنید. تنسیور معیوب بایستی در زمان مناسب تعویض شود. اگر روی تسمه دینام آب اسپری کنید و صدای ماشین دیگر شنیده نشد ، حتماً تسمه دینام خراب شده است و باید تعویض شود. موتور را خاموش کرده و سلامت تسمه دینام را بررسی کنید.

صدای کلیک کلیک ماشین در زمان دور زدن

یکی از انواع صدای ماشین ، صدای کلیک مانند در حین دور زدن است. معمولاً این مشکل ناشی از پلوس خودرو می باشد. در این حالت ممکن است سرپلوس یا میله معیوب باشد. در صورتی که فرمان را به راست حرکت داده و صدای کلیک کلیک می شنوید ، میله سمت راست معیوب است و اگر فرمان را چپ حرکت داده و صدای کلیک کلیک شنیدید ، میله سمت چپ مشکل دارد. میله رابط چرخ و فرمان ، دیگر منشاء بروز این مشکل است. رفع این مشکل در اسرع وقت ضرورت دارد. مکانیک های امدادجان می توانند هر مشکلی را حل کنند و به رفع صدای کلیک کلیک ماشین بپردازند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تعمیرکار خودرو با ما همراه باشید .

صدای پخش شده در زمان چرخش فرمان

یکی از انواع صدای ماشین ، صدای پخش شده در زمان چرخش فرمان است که به احتمال زیاد مربوط به پایین بودن سطح مایع هیدرولیک است. بنابراین اگر در زمان چرخش فرمان به چپ یا راست با صدایی شبیه زوزه یا ناله مواجه شدید ، حتماً مایع هیدرولیک را چک نموده و در صورت پایین بودن سطح مایع آن ، اندکی مایع هیدرولیک به آن بیافزایید. اگر مشکل نشتی وجود داشته باشد ، حتماً بایستی به رفع نشتی اقدام شود.

صدای خروج هوا از زیر داشبورد

یکی دیگر از انواع صدای ماشین ، صدای خروج هوا از زیر داشبورد می باشد. زمانی که پا روی ترمز می گذارید ، این صدا را خواهید شنید. بروز این مشکل به دلیل وجود اشکال در سیستم تقویت ترمز یا پوستر می باشد. پس برای حل این مشکل بایستی به تعمیر این بخش اقدام کرد. خرابی بوت ، شکستگی تقویت کننده ترمز و … ممکن است سبب بروز این مشکل شود. در صورتی که صدای هیس مانند یا صدای خروج هوا را تنها در حین روشن یا خاموش شدن بخاری و یا کولر شنیدید ، باید به بررسی فن زیر داشبورد اقدام کنید. خرابی فن در این قسمت ممکن است سبب ایجاد این صدا شود.

صدای سوت ، از انواع صدای ماشین

در صورتی که اتومبیل روشن است و از درون آن صدای سوت مانندی می آید ، باید به بررسی نوارهای آب بندی خودرو اقدام فرمایید. در صورتی که مشکل سوت از زیر کاپوت باشد ، حتماً بررسی دقیق تری لازم است. نقص سیستم های خنک کننده موتور که عمر کمی دارند ، موجب ایجاد صدای سوت مانند شده است. چنانچه بعد از خاموش شدن ماشین مجدد با صدای سوت روبرو شدید ، حتماً درپوش فشار رادیاتور را چک کنید. در صورت شکستگی مهروموم واشر لاستیکی ، این صدا ایجاد می شود.

صدای عجیب موتور در زمان دور زدن ، از انواع صدای ماشین

چنانچه صدای غیرعادی صرفاً در زمان دور زدن شنیده شود ، باید به کم باد بودن لاستیک ها شک کرد. اگر لاستیک ها چک شدند و سالم بودند ، به بررسی بلبرینگ بپردازید. چرا که معیوب بودن بلبرینگ ها و کهنگی آنها سبب ایجاد صدای غیرعادی می شود. با بالانس کردن چرخ ها ممکن است این مشکل حل شود.

صدای انفجار از اگزوز

یکی از انواع صدای ماشین که از اگزوز شنیده می شود ، صدای انفجار است. دودهای حاصل از احتراق بنزین در موتور از راه اگزوز به بیرون می رود. در صورتی که لوله معیوب باشد ، نشتی و زنگ زدگی آن رخ می دهد. در این حالت ممکن است صدای انفجاری از این قسمت به بیرون منتشر شود. بنابراین با شنیده شدن صدای انفجار از اگزوز لازم نیست که به بررسی سایر قسمت های خودرو بپردازید و مستقیم به سراغ سیستم اگزوز بروید.

صدای تق تق یا سیلی ، از انواع صدای ماشین

در صورتی که صدای سیلی زدن یا تق تق را شنیدید ، ایراد را در یاتاقان ها جستجو کنید. چنانچه صدا از بخش مرکزی خودرو باشد ، صدای سیلی مانند شنیده می شود. در این شرایط ممکن است رینگ پیستون یا دیوار آن ، قدیمی شده باشد. عدم رسیدگی به این مشکل ممکن است منجر به سوختن موتور شود. در اولین فرصت ، خودروی خود را به مکانیک ها نشان دهید تا علت بروز مشکل را شناسایی نموده و به حل مشکل اقدام کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شماره امداد خودرو با ما همراه باشید .

صدای تیک تیک ، از انواع صدای ماشین

این صدا ممکن است از بخش پیستون باشد. زمانی که پیستون ها به خوبی چرب باشند ، نرم و روان کار می کنند. در صورتی که پیستون ها خشک باشند ، به صدا افتاده و صدای تیک تیک از خود پخش می کنند. چنانچه سطح روغن کم باشد ، صدایی از پیستون ها شنیده می شود. برای رفع این صدا باید نخست به بررسی سطح روغن این قسمت بپردازید. برای این کار از دیپ لاستیک و یا میله ژرفاسنج استفاده کنید. مکانیک های امدادجان در تشخیص عیوب خودرو و علت بروز صداهای مختلف ، تسلط کافی دارند و به خوبی مشکل را برطرف می کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالا بروید
همین حالا تماس فوری بگیرید